آفتاب
نماینده سبزوار در گفت‌وگو با ایلنا:| 158800

مخالفان مذاکرات هسته‌ای جلوتر از بزرگان حركت می‌كنند

مخالفان مذاکرات هسته‌ای جلوتر از بزرگان حركت می‌كنند

قطعا این اعتقاد را داریم که دستگاه دیپلماسی با تاسی و پیروی از راهنمایی‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و از چهارچوب‌ها خارج نمی‌شود.

نماینده مردم نیشابور، جفتای، جوین و خوشاب اظهار کرد: در تقسیم بندی مخالفان تیم دیپلماسی عنوان کرد: کسانی که مذاکرات را تخریب می‌کنند یا افراد بی‌اطلاعی هستند یا به فرمایشات رهبری توجهی ندارند و می‌خواهند جلو‌تر از بزرگان نظام حرکت کنند و یا با مقاصد گروهی قصد دارند در کار دولت اختلال ایجاد کنند تا کارهای دولت به درستی انجام نشود و ذهن مردم نسبت به دستگاه اجرایی کدر شود.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا‏‏، با حمایت از روند مذاکرات هسته‌ای گفت: آنچه تاکنون در مذاکرات و توافقات اتفاق افتاده در یک چهارچوب است که نظام آن را برای مسوولان اجرایی و دیپلماسی تعریف کرده است و مقام معظم رهبری همانطور که پیش از این بار‌ها از آن حمایت کرده بود بازهم مواضع خودشان را در روز ملی فناوری هسته‌ای اعلام کردند.

رییس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه افزود: سایر گروه‌ها نیز باید مواضع حمایتی خود را از تیم مذاکره کننده بیان کنند و تیم مذاکرات نیز باید در چهارچوب تعریف شده حرکت کنند و از خط قرمز‌ها که حقوق ملت ایران هستند عبور نکنند.

وی با آینده مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: ما در این مذاکرات چیزی را از دست نمی‌دهیم و از خط قرمز‌ها عبور نمی‌کنیم و در صورت نیاز در سایر موارد در زمان مربوط به خود مذاکره می‌کنیم و به جهانیان اعلام می‌کنیم که آماده مذاکرات هستیم و چیزی برای پنهان کردن نداریم و از حقوق ملت خود نیز کوتاه نمی‌آییم.

نماینده مردم نیشابور، جفتای، جوین و خوشاب ادامه داد: آن‌ها بار‌ها گفته‌اند که به دنبال آن هستند مطمئن شوند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست و یا نمی‌رود که طبیعتا مقام معظم رهبری آنرا حرام اعلام کردند و چیزی برای پنهان کردن نداریم و از این منظر ما چیزی برای از دست دادن نداریم.

وی اهمیت انجام مذاکرات را اعتماد سازی دانست و ابراز کرد: با مذاکرات به جهانیان می‌فهمانیم که ما هیچگاه به دنبال به دست آوردن بمب هسته‌ای نیستیم‏، بلکه فعالیت‌های هسته‌ای برای تولید علم و تکنولوژی است و حق هر ملتی است که آرادانه علوم جدید را کشف کند و روی پای خودش بایستد و استقلال داشته باشد.

سبحانی فر در تقسیم بندی مخالفان تیم دیپلماسی عنوان کرد: کسانی که مذاکرات را تخریب می‌کنند یا افراد بی‌اطلاعی هستند یا به فرمایشات رهبری توجهی ندارند و می‌خواهند جلو‌تر از بزرگان نظام حرکت کنند و یا با مقاصد گروهی قصد دارند در کار دولت اختلال ایجاد کنند تا کارهای دولت به درستی انجام نشود و ذهن مردم نسبت به دستگاه اجرایی کدر شود.

وی با بیان اینکه موضع مخالفان یک نوع بداخلاقی سیاسی است‏،گفت: اگر این‌ها از مسائل ملی آگاه نیستند باید به اطلاعات خود بیافزایند‏، اما اگر آگاهانه چنین مواضعی را اتخاذ کرده‌اند باید اصلاح شوند و به فکر نظام و منافع مردم و کشور باشند و از خط رهبری عدول نکنند و واقعا پیرو رهبری باشند و پشت سر ایشان حرکت کنند.

رییس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه افزود: قطعا این اعتقاد را داریم که دستگاه دیپلماسی با تاسی و پیروی از راهنمایی‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و از چهارچوب‌ها خارج نمی‌شود.

کد N218018

وبگردی