آفتاب

راکعی: مردم باید از تبعات منفی توزیع همگانی یارانه نقدی آگاه شوند

راکعی: مردم باید از تبعات منفی توزیع همگانی یارانه نقدی آگاه شوند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: آنطور که باید، تبلیغات لازم برای توجیه مردم در مورد عدم دریافت یارانه نقدی بویژه برای اقشار برخوردار، انجام نشده است.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به درخواست دولت مبنی بر عدم دریافت یارانه نقدی از سوی اقشار برخوردار جامعه بصورت داوطلبانه، افزود: شاهدیم که هنرمندان در اوایل کار دولت در طی اقدامی سمبلیک لیستی را امضا و اعلام کردند که یارانه دریافت نمی‌کنند و خواستند این سرمایه صرف رسیدگی به مسائل محیط زیستی شود. این قبیل اقدامات باید از سوی رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها ادامه یابد و آنها به معنای واقعی حامی دولت باشند و مردم و دولت را از خود بدانند و کارهایی را که به نفع دولت و مردم است، تبلیغ کنند.

وی با اشاره به نقش مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی در فرهنگ‌سازی برای عدم دریافت یارانه از سوی قشر برخوردار جامعه، اظهار کرد: در شرایط فعلی مردم آنطور که باید، از تبعات منفی دریافت یارانه‌ها بصورت همگانی مطلع نیستند و نمی‌دانند که با این کار تا چه اندازه سرمایه‌های ملی از بین می‌رود و تصورشان این است که پول تو جیبی برای خانواده‌های چهار یا پنج نفره خواهد بود؛ پس وظیفه رسانه ملی و مطبوعات است که توضیحات لازم را به مردم بدهند و تبلیغات کنند تا مردم خوشحال باشند از اینکه با این پول کارهای بزرگ‌تر برای رشد اقتصاد ملی و تولید ملی هزینه خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "پرداخت پول نقد به هر شکل به یک ملت مثل سوزندان و به هوا دادن پول ملی است"، خاطرنشان کرد: از ثروت ملی باید برای تولید ثروت، گرداندن چرخ اقتصادی مملکت و ایجاد کارخانجات و کارگاه‌ها برای رشد پول و ثروت بهره گرفت چون در غیر اینصورت دردی از ملت دوا نخواهد شد.

وی با اشاره به مبلغ یارانه نقدی نیز گفت: این پول دردی از جامعه را دوا نمی‌کند اما پروسه عکس آن می‌تواند کارآمد باشد و به اقتصاد کشور و وضعیت عمومی و رفاهی مردم کمک کند؛ همان‌طور که از قدیم گفته‌اند، قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود، نه اینکه دریا را به قطره تبدیل کنیم.

راکعی با بیان اینکه "یارانه باید به افراد کاملاً بی‌بضاعت، نیازمند، مستضعف و مستحق پرداخت شود"، تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات اقشار نیازمند جامعه باید از طریق ارگان‌هایی مثل کمیته امداد و بهزیستی انجام شود اما متأسفانه این نهادهای متولی کار ضعیف عمل می‌کنند یا بودجه کافی دولتی و غیردولتی را ندارند، بنابراین دولت مستقیماً وارد عمل شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه "پرداخت یارانه‌ به اشخاص برخوردار یا حتی قشر متوسط جامعه، بی‌نتیجه خواهد بود چون دردی از آنها دوا نمی‌کند"، تاکید کرد: بهتر است فکر دیگری به حال قشر متوسط جامعه شود و در این راستا اقداماتی در مسیر ایجاد شغل برای جوانان صورت گیرد تا به تولید ملی هم کمک شود.

انتهای پیام

کد N217880

وبگردی