آفتاب

مالزی خبر سی.ان.ان را تکذیب کرد

مالزی خبر سی.ان.ان را تکذیب کرد

کوالالامپور – ایرنا – نیروی هوایی مالزی خبر به کارگیری یک هواپیما در نخستین ساعات ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور برای ردیابی و جستجوی این پرواز را نادرست دانست.

به گزارش ایرنا، رودزالی داود فرمانده نیروی هوایی مالزی و هشام الدین حسین سرپرست وزارت حمل و نقل این کشور روز شنبه با انتشار بیانیه ای ادعای سی.ان.ان را در این زمینه تکذیب کردند.

سی.ان.ان در خبری به نقل از یکی از مقامات ارشد مالزی که نامی از آن ها نبرده بود، اعلام کرد: مقامات مالزی ساعت هشت صبح روز هشتم مارس (17 اسفند) این پرواز جستجو را قبل از اطلاع از بازگشت هواپیما اعزام کردند.

داده های ماهواره ای نشان داد پرواز ام.اچ 370 مدتی پس از پرواز با تغییر مسیر به سوی مالزی بازگشته است.

این مقام مالزیایی همچنین مدعی شد نیروی هوایی این کشور تا سه روز پس از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خبر اقدام خود برای به پروازدرآوردن یک فروند هواپیما برای شناسایی را منتشر نکرده بود.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی بامداد روز هشتم مارس (17 فروردین) از کوالالامپور به سمت پکن پرواز کرد اما ساعتی پس از پرواز ناپدید شد.

تلاش ها برای یافتن این هواپیما تاکنون بدون نتیجه بوده است.

این هواپیما با 227 مسافر و 12 خدمه قرار بود ساعت شش و 30 دقیقه همان روز در فرودگاه پکن فرود آید اما هم اکنون جستجوها در منطقه ای در جنوب اقیانوس هند برای یافتن اثری از آن ادامه دارد.

آساق**د.م**1611
کد N217791

وبگردی