آفتاب

تظاهرات فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی برای آزادی اسیران فلسطینی

تظاهرات فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی برای آزادی اسیران فلسطینی

صدها تن از اعراب در شمال سرزمین‌های اشغالی برای آزادی اسیران فلسطینی و همچنین حمایت از پایداری آنها تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت فلسطین الیوم، شاهدان عینی اعلام کردند که صدها تن از اعراب مقیم اسرائیل عصر روز جمعه برای بیان درخواست خود جهت آزادی اسیران فلسطینی و همچنین حمایت از پایداری آنها در مقابل زندان جلبوع در شمال اراضی اشغالی تظاهرات کردند.

منابع اظهار کردند که خانواده اسیران فلسطینی و اسیران آزاد شده و همچنین مسئولان عربی از جمله جمال زحالقه و باسل غطاس، دو تن از نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در این تظاهرات مشارکت کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی سر داده و با در دست گرفتن پلاکاردهایی خواهان آزادی دور چهارم اسیران فلسطینی شدند و از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند تا از آزادی اسیران فلسطینی که تابعیت اسرائیلی دارند، شانه خالی نکند.

فلسطینی‌ها خواهان آزادی دور چهارم و اخیر اسیران فلسطینی در زندان‌های اراضی اشغالی هستند که تعداد آنها به 30 تن می‌رسد که 14 تن از آنها از عرب‌های اسرائیلی هستند.

قرار بود که پیشتر رژیم صهیونیستی این اسیران را آزاد کند اما در پی تعلل این رژیم برای آزادی این اسیران محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل رسانه‌ها اسناد پیوستن فلسطین به 15 کنوانسیون و معاهده بین‌المللی امضا کرد.

انتهای پیام

کد N217665

وبگردی