آفتاب
یک نماینده مجلس:

مبلغ انصراف از دریافت یارانه می‌تواند در حوزه‌های بهداشت‌ و عمران هزینه شود

مبلغ انصراف از دریافت یارانه می‌تواند در حوزه‌های بهداشت‌ و عمران هزینه شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس معتقد است مبلغ ناشی از انصراف دریافت یارانه افرادی که نیاز به یارانه ندارند، می‌تواند در حوزه‌های بهداشت‌، سلامت و عمرانی کشور هزینه شود.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه افرادی که نیازمند نیستند باید از دریافت یارانه انصراف دهند، گفت: در شرایطی که کشور در آن قرار دارد این امر می‌تواند به اتمام پروژه‌های عمرانی، بهبود وضعیت بهداشت و سلامت و ... کمک کنند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با تاکید بر اینکه فرم خود اظهاری وظیفه‌ی ملی و جهادی است، اظهار کرد: از مردم انتظار می‌رود که با عنوان یک وظیفه جهادی و فرهنگی در صورتی که نیاز به دریافت یارانه ندارند فرم‌های یارانه‌ها را تکمیل نکنند و اجازه دهند مبلغ مورد نظر به افراد نیازمند تعلق یابد.

وی با اشاره به ضرورت انصراف افرادی که نیازی به دریافت یارانه ندارند گفت: مبلغی که از هدفمندی به این افراد تعلق می‌گیرد در صورت انصراف می‌تواند به حوزه بهداشت،‌سلامت و عمرانی کشور کمک کند و چه بسا دولت بتواند با ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها افراد نیازمند را تحت پوشش قرار دهند.

فتاحی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها و اجرای پروژه مسکن مهر هزینه سنگینی را به دولت تحمیل کرده و هم اکنون دولت چاره‌ای جز اجرا ندارد، گفت: اگر تعداد یارانه‌بگیران کم شود مبلغ افرادی که نیاز به دریافت یارانه ندارند، می‌تواند به خانواده‌های نیازمند تعلق گرفته و به بهبود معیشت آنها نیز کمک کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انصراف از دریافت یارانه توسط افراد نیازمند کاری فرهنگی و ایثاری است گفت: چه بسا دولت می تواند با مدیریت کردن مبلغی که در اختیار دارد به اقداماتی مانند ارتقای کیفیت تحصیلی و آموزشی دانشگاه‌ها‌، تجهیز امکان دانشجویی و به طور کلان‌تر تحت پوشش قرار دادن آموزش عالی و آموزش پرورش کشور اقدام کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه اظهار کرد: دولت معتقد است چون چند سال از اجرای هدفمندی می‌گذرد و به نوعی فرهنگی شده است حقی را ایجاد کرده و اگر بخواهد آن را قطع کند نمی تواند جوابگو باشد لذا می‌طلبد تلاش وافری انجام دهد و به صورت هدفمند آن را اجرایی کند.

فتاحی همچنین در پایان یادآور شد: در راستای اجرای هدفمندی یارانه‌ها امیدواریم که قیمت فرآورده‌های نفتی افزایش پیدا نکند زیرا اگر این اتفاق رخ دهد موج جدیدی از گرانی‌ها در جامعه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N217600

وبگردی