آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی/

حق‌جو: برای داشتن اقتصادی پویا،فرهنگی متناسب با دین برنامه‌ریزی کنیم

حق‌جو: برای داشتن اقتصادی پویا،فرهنگی متناسب با دین برنامه‌ریزی کنیم

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: اقتصاد و فرهنگ مدنظر تمامی انبیاء و پیامبران الهی بوده است و اگر می‌خواهیم در این دو عرصه به پویایی برسیم باید تمامی ارگان‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: ما باید به اقتصاد و فرهنگ یک نگاه دینی داشته باشیم و ما باید به گونه‌ای زندگی کنیم که اسلام از ما می‌خواهد.

وی افزود: در احادیث دینی وارد شده که کسی که نسبت به فرهنگ دینی توجه نداشته باشد از نظر اقتصادی آسیب‌پذیر است. پس اگر می‌خواهیم اقتصادی پویا داشته باشیم، باید فرهنگی متناسب با دین برای جامعه برنامه‌ریزی کنیم. بسیاری از بزهکاری‌ها و مشکلات جامعه ما برگرفته از فرهنگ غلط ما است. ما معتادانی در سطح جامعه داریم که به دلیل مسائل فرهنگی به این امر کشیده شده‌اند. شاید یکسری از آنها نیز مشکل مالی داشته باشند ولی اگر فرهنگ ما درست شود، صددرصد اقتصاد ما نیز درست می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال به نام "اقتصاد و فرهنگ" به دو عنصر مهم در زندگی امروزه اشاره کرد. اگر می‌خواهیم به بالندگی برسیم باید با توجه به اقتصاد و فرهنگ، همانگونه که رهبری گفت از عزم ملی نیز استفاده کنیم. در کنار این عزم ملی مسئولان باید وارد شوند تا آن چیزی که مدنظر اسلام، امام و رهبری و شهداست، به سرانجام برسد.

حق‌جو یادآور شد: اگر ما جامعه‌ای پویا و متعالی می‌خواهیم باید با عزم ملی و مدیریتی جهادی به یک اقتصاد، فرهنگ، بهداشت و درمان عالی برسیم. نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری نشان از دریافت دینی و علمی ایشان دارد و نشان‌دهنده کرامت رهبر است که با گفتن یک جمله کوتاه فرهنگ و اقتصاد جامعه را به سمت تعالی پیش می‌برند.

انتهای پیام

کد N217585

وبگردی