آفتاب

تظاهرت گسترده علیه حضور صدر اعظم المان در آتن

تظاهرت گسترده علیه حضور صدر اعظم المان در آتن

آتن- ایرنا- شهروندان یونانی روز جمعه به رغم ممنوعیت هرگونه تجمع اعتراضی از سوی پلیس، در اعتراض به سفر ˈ انگلا مرکلˈ صدر اعظم آلمان به آتن، دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش ایرنا از آتن، ˈانگلا مرکلˈ صدراعطم آلمان تحت تدابیر شدید امنیتی وارد آتن شد و

پلیس هر گونه تجمع اعتراضی در خلال سفر ˈ انگلا مرکلˈ به یونان را ممنوع اعلام کرد ه بود. نیروهای امنیتی گسترده ای در سراسر شهر حضور دارند و آتن با بکار گیری بیش از 5 هزار پلیس در سطح شهر، حالت حکومت نظامی و امنیتی به خود گرفته است.

توقف وتردد هرگونه وسایل نقلیه در خیابان های مرکزی شهرآتن از صبح روز جمعه به مرحله اجرا گذشته شد.

اما برغم همه این تدابیر امنیتی و بارش شدید باران هزاران شهروند یونانی با سردادن شعارهایی علیه ˈ انگلا مرکلˈ صدر اعظم آلمان نسبت به ورود وی به کشورشان اعتراض کردند.

معترضین مشکلات اقتصادی کشور شان را ناشی از خواسته های نامعقول آلمان و وام دهندگان خارجی یعنی بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا تحت هدایت و رهبری برلین قلمداد کردند.

معترضین با سر دادن شعارهایی همچون ˈ مرکلˈ در یونان ناخواسته هستیدˈ، ˈ کشور ما را ترک کنˈ وˈ دست از فشار اقتصادی علیه یونانیان بردارˈ انزجار خود از سفر صدر اعظم آلمان به اتن و سیاست های المان در قبال کشورشان را اعلام داشتند.

ˈ اندونیس ساماراسˈ نخست وزیر یونان در نشست مشترک خبری با مرکل گفت: طرفین در این دیدار در مورد نحوه توسعه روابط اقتصادی دوجانبه، مساله ریاست دوره ای یونان بر اتحادیه اروپا، برنامه های اقتصادی برای رونق بازار کار و سرمایه گذاری در یونان و مسایل بین المللی مورد بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود: یونان موفقیت های چشمگیری در زمینه اقتصادی داشته و زودتر از برنامه های پیش بینی شده توانست با ارایه اوراق بهادار قرضه به بازار جهانی روی آورد.

ساماراس ادامه داد: سال گدشته میلادی دارای اضافه بودجه بوده ایم و تلاش ها برای رونق بیش از پیش اقتصاد کشور با تمام توان ادامه خواهد یافت.

صدر اعظم آلمان نیزگفت: دولت یونان طی یکسال و نیم گذشته تلاش های فراوانی انجام داده و ملت یونان بار سنگین مشکلات اقتصادی را بدوش کشید.

وی روند اوضاع اصلاحات و تلاش های اقتصادی در یونان را خوب توصیف کرد و گفت: بایستی با سرمایه گذاری، برای جوانان یونانی که بیش از هرکس دیگر قربانی بحران مالی شده اند، اشتغال ایجاد شود.

وی تمایل سرمایه داران کشورش برای سرمایه گذاری در یونان را اعلام کرد و ادامه داد: آلمان برای برون رفت یونان از بحران مالی تمام تلاش های خود را بکار خواهد گرفت.

صدر اعظم المان بعد از ظهر روز جمعه وارد فرودگاه بین المللی ˈ الفتروس ونیزلوس آتن شد و مورد استقبالˈ اندونیس ساماراسˈ نخست وزیر یونان قرار گرفت.

در این تفاهمنامه هایی در باره ایجاد صندوق سرمایه گذاری، موسسه توسعه اقتصادی و ایجاد بانکی برای تقویت شرکت های کوچک و متوسط از سوی صدر اعظم المان و نخست وزیر یونان به امضا رسید.

براساس این گزارش ها، برای تاسیس بانک ویژه کمک به شرکت های کوچک و متوسط مجموعاً 100 میلیون یورو بودجه اختصاص داده خواهد شد.

اروپام**2170** 1917
کد N217367

وبگردی