آفتاب
دخالتهای سعودیها ادامه دارد؛

ریاض میزبان نشست بررسی نامزدی سمیر جعجع برای ریاست جمهوری لبنان

ریاض میزبان نشست بررسی نامزدی سمیر جعجع برای ریاست جمهوری لبنان

یک حزب لبنانی از برگزاری نشستی در ریاض برای بررسی موضع جریان 14 مارس در قبال نامزدی سمیر جعجع برای انتخابات ریاست جمهوری لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، انطوان زهرا از اعضای حزب وابسته به سمیر جعجع موسوم به القوات اللبنانیه(فالانژیستهای سابق که همدست و مزدور رژیم صهیونیستی بودند)، فاش کرد مشخص شدن موضع جریان 14 مارس در قبال نامزدی سمیر جعجع برای  انتخابات ریاست جمهوری بستگی بستگی به نشستی دارد که در ریاض میان فواد سنیوره رئیس فراکسیون پارلمانی جریان المستقبل و برخی نمایندگان این جریان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت نامزدی جعجع برای ریاست جمهوری لبنان در چارچوب طبیعی صورت گرفته و پس از آن دیدگاهها و نظرات احزاب همپیمان وی هم گرفته شده است.

عضو حزب جعجع افزود جعجع پیش از اعلام نامزدی خود برای ریاست جمهوری، موافقت بیش از 50 درصد همپیمانان خود در جریان 14 مارس را به دست آورد.پ

وی درباره موضع بشاره الراعی اسقف اعظم مسیحیان لبنان گفت اسقف اعظم از همان ابتدا، مشوق چهار چهره سرشناس مسیحیان یعنی سمیر جعجع، امین الجمیل رئیس حزب الکتائب، میشل عون رئیس جریان ملی آزاد لبنان و سلیمان فرنجیه بوده است.

وی افزود کمیته سیاسی تشکیل شده از سوی اسقف اعظم مسیحیان، 9 نشست برای بررسی نامزدی یکی از این چهار نفر برگزار کرده است، اما آنچه درباره توافق شده، انتخاب رئیس جمهوری قوی و احترام به زمان مشخص شده برای انتخاب رئیس جمهوری بر اساس قانون اساسی است.

این عضو حزب سمیر جعجع اظهار داشت حزب القوات بر آنچه اسقف اعظم در اظهارات رسمی اش بیان می کند، تکیه کرده است که گفته است از هیچ نامزد خاصی حمایت نمی کند، بلکه بر احترام به قانون اساسی و انتخاب رئیس جمهوری قدرتمند تاکید دارد.

آنطوان زهرا درباره سخنان شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله و آمادگی این جنبش برای گفتگو با تمام طرفها اظهار داشت لبنانیها آماده گفتگو هستند، اما شایسته است به آنچه درباره گفتگو توافق شده، احترام بگذارند.
 

کد N217288

وبگردی