آفتاب

انگلیس، لهستان و سوئد در پی اعزام نیروی امنیتی به اوکراین

انگلیس، لهستان و سوئد در پی اعزام نیروی امنیتی به اوکراین

با هدف تقویت نیروهای امنیتی در اوکراین، انگلیس، لهستان و سوئد از اتحادیه اروپا خواستند تا ماموران پلیس را به این کشور بفرستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، انگلیس، لهستان و سوئد اعلام کردند که بازگرداندن اعتماد در برتری حقوق در اوکراین برای ثبات این کشور بسیار حیاتی است.

به گزارش یورو آبزرور، این سه کشور به اتحادیه اروپا پیشنهاد دادند تا برای تقویت نیروهای امنیتی و نظام دادگستری اوکراین، یک تیم عملیاتی به این کشور ارسال کند. این ماموریت ممکن است از ژوئن 2014 در کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین آغاز شود.

از سوی دیگر فیلیپو لومباردی، رئیس شورای ایالات مجمع فدرال سوئیس در نشستی با یوری ووروبیف، رئیس شورای سنای روسیه گفت: سوئیس که در سال 2014 رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا است، آماده بهبود بخشیدن به روابط میان روسیه و اوکراین است.

ووروبیف نیز اظهار کرد که مسکو موافق با راه‌حلی صلح‌آمیز برای حل بحران سیاسی اوکراین است. وی ادامه داد: روسیه و اوکراین از طریق پیوند خویشاوندی با یکدیگر مرتبط هستند. نزدیک به سه میلیون اوکراینی در روسیه زندگی و کار می‌کنند. ما نمی‌توانیم قبول کنیم که اوکراین در یک هرج و مرج فرو رود.

به گفته لومباردی، سوئیس به مقامات اوکراینی پیشنهاد کرده است تا بحران این کشور را توسط دیپلماسی پارلمانی حل و فصل کند.

انتهای پیام

کد N217139

وبگردی