آفتاب
صائب عریقات:

اسرائیل قوانین بین المللی را نقض می کند

اسرائیل قوانین بین المللی را نقض می کند

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، با انتقاد از اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در بلوکه کردن درآمدهای مالیاتی مربوط به حسابهای تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد تل آویو قوانین بین المللی را نقض می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، از اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در بلوکه کردن درآمدهای مالیاتی مربوط به حسابهای تشکیلات خودگردان فلسطین با عنوان  "سرقت" یاد کرد.

وی  افزود: این یک دزدی آشکار است، اسرائیل با این اقدام پول مردم فلسطین را به غارت می برد و قوانین بین المللی را نقض می کند.

عریقات تصریح کرد: فلسطین در حالی که برای مستحکم کردن موقعیت خود در صحنه بین المللی و پیوستن به قراردادهای بین المللی خاص در این زمینه تلاش می کند،اسرائیل با ادامه اشغالگریهای خود در حال نقض قوانین بین المللی است.

ارزش درآمدهای مالیاتی که تشکیلات خودگردان آن را در بانکهای رژیم صهیونیستی نگهداری می کند، ماهیانه حدود 80 میلیون دلار است.

پیشتر یک منبع فلسطینی اعلام کرده بود که اسرائیل سلسله اقدامات تنبیهی را علیه فلسطین اتخاذ کرده که ازجمله آن می توان به بلوکه کردن حسابهای مربوط به درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره کرد.

این منبع تصریح کرد: این اقدامات تنبیهی از سوی تل آویو در واکنش به درخواست عضویت تشکیلات خودگردان فلسطین در 15 نهاد وابسته به سازمان ملل صورت گرفته است.

عریقات در ادامه اظهارات خود به مسئله مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین اشاره و تصریح کرد: در نشست اخیر مذاکرات صلح که روز پنج شنبه و با حضور ناظر آمریکایی انجام شد هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

کد N217051

وبگردی