آفتاب

برلوسکونی احتمالا به انجام خدمات اجتماعی محکوم می‌شود

برلوسکونی احتمالا به انجام خدمات اجتماعی محکوم می‌شود

یک دادگاه ایتالیا جلسه محاکمه نخست‌وزیر پیشین این کشور را به اتهام تقلب مالیاتی آغاز کرده است که احتمالا منجر به انجام خدمات اجتماعی برای سیلویو برلوسکنی به مدت 9 ماه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وکیل سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در این دادگاه به عنوان حامی ارشد وی در پارلمان حضور یافت. وی برلوسکونی را دارای شخصیتی مشابه آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه میانمار دانسته بود.

با این حال خود برلوسکونی در این جلسه حضور نداشت. در خارج از اتاق دادگاه تمهیدات امنیتی شدیدی وجود داشت و افسران پلیس مرتبا در راهروهای دادگاه گشت‌زنی می‌کردند.

رسانه‌های ایتالیا گفتند که وکیل برلوسکونی از دادگاه خواسته است که وی یک روز در هفته در مرکزی برای افراد ناتوان جسمی و روحی در نزدیکی املاک وسیع وی در منطقه "آرکوره" خارج از میلان شروع به کار کند.

روزنامه «لا استامپا» به نقل از وکلای برلوسکونی گفت که وی قادر است به افراد ناتوان "امیدواری" دهد. این روزنامه نوشت که این مرکز هنوز افتتاح نشده است و برلوسکونی احتمالا از این مرکز حفاظت خواهد کرد.

در گزارش این روزنامه آمده است: وی قادر است خوش‌بینی بی‌پایان خود را به نمایش بگذارد و پیش از انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه از آن برای کمپین استفاده کند.

رسانه‌های ایتالیایی پیش از این گزارش کرده بودند که اداره‌ای برای حکم‌های غیربازداشتی میلان خواستار کار برلوسکونی در یک خانه سالمندان به مدت یک روز در هفته شده است.

انتهای پیام

کد N217000

وبگردی