آفتاب

نیروهای نظامی کویت توسط کارشناسان پاکستانی آموزش می بینند

نیروهای نظامی کویت توسط کارشناسان پاکستانی آموزش می بینند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز جمعه گزارش دادند: دولت کویت دفتر امور دفاعی خود زیر نظر سفارت این کشور در اسلام آباد را به منظور آموزش نیروهای خود توسط کارشناسان نظامی پاکستان راه اندازی می کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه های اردو و انگلیسی زبان ˈجنگˈ و ˈنیوزˈ امروز نوشتند: دفتر امور دفاعی کویت در اسلام آباد قرار است کارشناسان نظامی پاکستان ( بازنشستگان ارتش ) را به منظور آموزش دفاعی نیروهای خود استخدام کند.

در این گزارش با اشاره به این که دولت پاکستان از درخواست و تصمیم کویت در خصوص همکاری های نظامی و دفاعی به طور رسمی مطلع است، افزوده شده: در حال حاضر ˈنواب عبدالعزیزˈ سفیر کویت در اسلام آباد به کشورش بازگشته و وی با مقامات کویتی بحث فشرده ای را در زمینه افزایش همکاری های دفاعی دوجانبه با پاکستان در بخش های مختلف انجام می دهد.

در گزارش روزنامه های پاکستانی تصریح شده است: کویت پس از عربستان سعودی، عمان و امارات متحده عربی چهارمین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تاسیس دفتر دفاعی خود در پاکستان محسوب می شود.

براساس این گزارش؛ دولت کویت که پیش تر از 200 پزشک پاکستانی خدمات می گرفت اکنون محدودیت های اعمال شده در خصوص صدور روادید برای اتباع پاکستانی را نیز لغو می کند و برنامه ریزی این کشور عربی طی چند هفته آینده؛ استخدام کادر پزشکی بیشتر از پاکستان است.

روزنامه اردو زبان جنگ در این خصوص نوشت: کویت برای توسعه امور دفاعی خود از تعداد بیش از 11 هزار نفر از نظامیان این کشور از خدمات کارشناسان نظامی و مربیان پاکستانی بهره برده و راه اندازی دفتر امور دفاعی سفارت کویت در اسلام آباد نیز مسوولیت انتخاب کارشناسان مناسب و افسران بازنشسته ارتش پاکستان را برای این هدف به عهده خواهد داشت .

منابع خبری پاکستان گزارش دادند: لغو محدودیت های روادید کویت برای شهروندان پاکستانی بیانگر تمایل این کشور عربی جهت افزایش صادرات نیروهای انسانی از پاکستان به کویت بوده و این روند به بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان و همچنین افزایش ذخایر ارز خارجی دولت اسلام آباد کمک فراوانی می کند.

سال گذشته ˈشیخ جابر المبارک آل حمد الصباحˈ نخست وزیر کویت به دعوت ˈمحمد نواز شریفˈ همتای پاکستانی اش سفر رسمی سه روزه ای به اسلام آباد انجام داد.

در طول این سفر پاکستان و کویت به منظور تقویت همکاری های اقتصادی و توسعه روابط دیپلماتیک چند قرارداد همکاری امضا کردند.

بازدید شیخ جابر المبارک اولین سفر یک مقام ارشد کویت به پاکستان در طول هفت سال گذشته بود.

کویت میزبان جامعه بزرگی از شهروندان پاکستانی در این کشور است. پاکستانی های مقیم این کشور سهم مثبتی در رشد اقتصادی کویت داشته و با انتقال پول به پاکستان از توسعه اقتصادی کشورشان نیز حمایت می کنند.

آساق**ا.ر**1095**1144
کد N216922

وبگردی