آفتاب

نماینده شهرکرد در مجلس: بخشی‌نگری در مسئله اشتغال استان، موج می‌زند

نماینده شهرکرد در مجلس: بخشی‌نگری در مسئله اشتغال استان، موج می‌زند

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون اشتغال و بیکاری در استان که رشد آن از میزان کشوری نیز بالاتر است یک مشکل اساسی در استان است و متاسفانه در ارتباط با این مسئله بخشی نگری و عدم اجرای عدالت به شدت موج می زند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- سیدسعید زمانیان در شورای اداری استان همدلی، همراهی و وحدت مسئولان استان در حل مشکلات و کاستی‌ها را بسیار تحسین برانگیز و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان استان با همدلی و همراهی بسیار خوب با یکدیگر در راستای حل مشکلات و پیشرفت بیش از پیش استان تلاش می کنند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ شان و جایگاه مردم در جامعه، از برخی برخوردهای نامناسب کارکنان ادارات دولتی با مردم انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در برخی از ادارات تکریم ارباب رجوع جایگاه و شان خود را پیدا نکرده و نحوه برخوردها با مردم مناسب نیست و به یقین این گونه رفتارها به دور شان نظام اسلامی است.

زمانیان عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان به ویژه مدیران دستگاه‌ها را از گلایه‌ها و انتقادات مردمی دانست و گفت: متاسفانه دسترسی به مسئولان و بیان مشکلات و کاستی ها به آنان از جانب مردم بسیار سخت و دشوار است؛ چراکه بیشترین وقت مسئولان در جلسات و سفرها صرف می شود.

وی با بیان اینکه شرکت مسئولان در برخی از جلسات اجتناب ناپذیر است، خواستار تعیین یک روز ملاقات عمومی از سوی مدیران دستگاه ها با مردم شد و تصریح کرد: مسئولان دستگاه یک روز از وقت کاری خود را به دیدار و شنیدن دغدغه ها و مشکلات مردم اختصاص دهند چراکه بسیاری از حقایق استان در این دیدارهای چهره به چهره مشخص می شود.

زمانیان از پاسخگویی ضعیف و حتی بی‌توجهی نسبت به نامه‌های مردمی گلایه کرد و گفت: متاسفانه آمار بالایی از عدم پاسخگویی به نامه های مردمی در استان وجود دارد که باید هر چه سریع تر رسیدگی و پاسخ داده بشود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ادارای در برخی از موارد نسبت به مکاتبات نمایندگان مجلس نیز بی تفاوت هستند، این گونه اقدامات را موجب مخدوش شدن جایگاه نمایندگان و مردم دانست و گفت: دستگاه های اداری بکوشند شان و جایگاه مسئولان کلان استان و مردم را حفظ کنند.

زمانیان با تاکید بر اینکه جواب مکاتبات حتی منفی بودن آن نیز باید برای صاحب نامه ارسال شود خاطرنشان کرد: اگر درخواست مردم و نمایندگان با مشکلات و کاستی هایی نیز مواجه است باید پاسخ آن برای صاحب نامه ارسال شود تا حداقل برای حل مشکل اقدام و حرکتی صورت بگیرد.

وی حل مشکلات را مستلزم آگاهی داشتن نسبت به آنان دانست و گفت: مشکلات و دلایل عدم اجرای سریع و به موقع کارها و برنامه در استان باید به اطلاع نمایندگان برسد تا آنان بتوانند راه چاره ای برای برون رفت از مشکلات پیدا کنند.

زمانیان بخشی نگری در مسائل را یکی از مشکلات بسیار جدی در استان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر اشتغال و بیکاری در استان که رشد آن از میزان کشوری نیز بالاتر است یک مشکل اساسی در استان است و متاسفانه در ارتباط با این مسئله بخشی نگری و عدم اجرای عدالت به شدت موج می زند.

وی بر ترغیب و جذب سرمایه گذارن در بخش خصوصی تاکید و از برخی قوانین دست و پاگیر در دفع این سرمایه ها انتقاد کرد و گفت: آیا شخص سرمایه گذار برای دراختیار گذاشتن سرمایه خود به بخش تولید حاضر به گذراندن استعلامات متعدد امنیتی و اطلاعاتی است؟ به یقیین این قوانین و استعلامات دست و پا گیر سرمایه گذار را دفع خواهد کرد.

زمانیان با بیان اینکه اکنون بهترین فرصت جذب اعتبارات از سرفصل ملی است، گفت: اگر دستگاه های دولتی به دنبال جذب اعتبارات بیشتر هستند باید از پشت میزهای خود دل بکنند و به تهران و وزارت خانه مربوط سفر کنند و اعتبارات را به نفع خود مصادره کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اعتبارات تحول اساسی در استان ایجاد خواهد کرد، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تامین و اصلاح زیر ساخت های استان را از آثار و برکات فراوان جذب این اعتبارات دانست.

به گفته زمانیان، اعتبارات تملک دارایی هیچ مشکلی را از میان انبوه معضلات و مشکلات استان حل نخواهد کرد و تنها راه برون رفت استان از این چالش ها جذب اعتبارات از سرفصل های ملی است.

انتهای پیام

کد N216833

وبگردی