آفتاب

رهبر کلیسای ارمنی سوریه: آمریکا با تحویل سلاح به معارضان سوری در جنایات آنها سهیم است

رهبر کلیسای ارمنی سوریه: آمریکا با تحویل سلاح به معارضان سوری در جنایات آنها سهیم است

مسکو-ایرنا- رهبر کلیسای ارمنی سوریه اعلام کرد: دولت آمریکا با تحویل سلاح به معارضان سوری در جنایات آنها علیه مردم سوریه سهیم است.

به گزارش ایرنا، اسقف ˈآرماش نعلبندیانˈ روز جمعه در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو با بیان این که به تازگی شماری از ارامنه سوریه در جریان حمله تروریست ها به شهر کساب کشته شده اند، اظهار داشت: در سوریه فقط ارامنه و مسیحیان کشته نشده و شمار بسیار زیادی از مسلمانان آواره یا کشته و مجروح شده اند.

وی افزود: اطلاعات موجود حاکی از حمایت ارتش ترکیه از تروریست های مهاجم به شهر کساب سوریه است.

رهبر کلیسای ارمنی سوریه گفت: کلیسای ارمنی خواهان حل و فصل تمام مسایل سوریه از راه های مسالمت آمیز و تلاش های سیاسی-دیپلماتیک است.

اسقف نعلبندیان اضافه کرد: کشورهای حامی معارضان سوری مسلح اعم از آمریکا و اتحادیه اروپا و کشورهای عربی و ترکیه به این واقعیت توجه نمی کنند که با قرار دادن سلاح در اختیار معارضان مسلح، در قتل و جنایات علیه مردم سوریه و ایجاد خرابی های بیشتر در این کشور سهیم می شوند.

وی با تاکید بر این که جنگ ویرانگر است و طرف های سوری باید با یکدیگر به توافق برسند، افزود: در این رابطه گروه های سیاسی مخالف دولت سوریه و سیاست های آن می توانند با گفت وگو با آن در سازش عمومی در این کشور و پایان درگیری های مسلحانه سهم یابند.

اسقف نعلبندیان با اشاره به این که کلیسا می تواند در برقراری سازش عمومی نقش آفرین باشد، تصریح کرد: ما ارامنه سوریه خود را بخشی از ملت واحد سوریه می دانیم و تبهکاران و تروریست ها می خواهند این یکپارچگی را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: باید به مردم یادآوری کرد که ما همه سوری هستیم و برای همه ما سوریه وطن محسوب می شود و هر قدر هم با مقام های حکومتی اختلاف داشته باشیم این وضع تغییر نمی کند.

رهبر کلیسای ارمنی سوریه گفت: من هم ایرادها و انتقاداتی به مقام های سوری دارم اما همیشه آن را با مسالمت حل می کنم.

وی ازود: به نظر من رویکرد مسالمت آمیز ما می تواند برای برقراری سازش در کشور سودمند باشد.

وی در پایان مصاحبه با اشاره به ادامه حملات تروریست ها به شهرهای سوریه بر ضرورت مقابله و سرکوبی افراط گرایان به منظور دفاع از غیرنظامیان و جلوگیری از کشتار آنها به ویژه زنان و کودکان بی گناه تاکید کرد.

اروپام/2242**518**1144
کد N216739

وبگردی