آفتاب

نماینده لردگان: رفع مشکلات سلامت و بیکاری مستلزم اجرای کامل هدفمندی یارانه‌هاس

نماینده لردگان: رفع مشکلات سلامت و بیکاری مستلزم اجرای کامل هدفمندی یارانه‌هاس

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور، بر لزوم اجرایی شدن تمام بندهای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تاکید کرد و افزود: اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها به شکل کامل اجرا شود دیگر مشکلات سلامت و بیکاری در کشور دیده نخواهد شد و تولید رونق دوباره خواهد گرفت و پرداخت یارانه‌ها با موفقیت انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- مجید جلیل‌سرقلعه در شورای اداری استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب، فرهنگ را مقدم تر بر اقصاد دانست و گفت: حاکمیت فرهنگ اسلامی در جامعه طلیعه‌ای برای ایجاد تحولات اقتصادی عظیم در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به عزل و نصب‌های فراوان در استان، نقش نمایندگان در این تحولات را بی ارتباط و صفر دانست و گفت: انتخاب مدیران دستگاه‌ها استانی هیچ ارتباطی با نمایندگان استان ندارد و آنان نقش نظارتی خود را ایفا خواهند کرد.

جلیل با بیان اینکه نظارت و اجرا مکمل یکدیگر هستند، جدایی بین این دو اصل را موجب بی‌نظمی و ناهنجاری دانست و گفت: اگر ارتباط بین این دو اصل از بین برود به یقین کارها مختل و ابتر خواهد شد بنابراین نمایندگان در حوزه نظارت و مسئولان دستگاه های دولتی در عرصه اجرا باید در کنار هم و در راستای اهداف مشخص حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقش نظارتی نمایندگی باید پررنگ و چشمگیر باشد، تخریب و مقابله با یکدیگر در اجرای برنامه ها را به ضرر نظام و استان دانست و بر لزوم تعامل و همکاری دو سویه تاکید کرد.

جلیل جذب اعتبارات در سال 92 را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شاخص ها و اولویت ها در جذب اعتبارات بسیار مناسب بود که خوشبختانه با تلاش مسئولان و نمایندگان این مهم تحقق یافت.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بین اقتصاد و فرهنگ پیوندی ناگسستنی زدند، توجه به فرهنگ را موجب رشد آموزه های دینی و اسلامی در جامعه دانست و گفت: اگر این نامگذاری امسال تنها در حد شعار و حرف بماند هیچ پیشرفت و آبادانی رقم نخواهد خورد بنابراین تحلیل گران جای خود را به عاملان بدهند تا کشور شاهد پیشرفت و شکوفایی بشود.

جلیل با تاکید بر اینکه اقتصاد سالم مبتنی بر آموزه ها و فرهنگ اصیل اسلامی شکل خواهد گرفت، اقتصاد پویا را در گرو توجه به فرهنگ اصیل اسلامی و آموزه‌های دینی دانست.

وی با بیان اینکه ایمان بدون عمل هیچ اثری در جامعه نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال ایمان، عمل وجود نداشته باشد به یقین اسلام راستین شکل نخواهد گرفت و فرهنگ مدنظر رهبری نیز ناقص و ناتمام خواهد شد.

جلیل با اشاره به قوانین عادلانه و بسیار مناسب نظام جمهوری اسلامی ایران، ضعف در ایمان و عمل را یکی از عوامل اصلی اجرایی نشدن این قوانین دانست.

وی افزود: اگر ایمان قوی و باور عمیق به عمل‌گرایی در مسئولان و آحاد جامعه وجود داشته باشد قوانین تصویب شده در نظام اجرایی خواهد شد و به آنها جامعه عمل پوشیده می شود.

جلیل با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کشور، بر لزوم اجرایی شدن تمام بندهای قانون هدفمندکردن یارانه ها تاکید کرد و افزود: اگر قانون هدفمندی یارانه ها به شکل کامل اجرا شود دیگر مشکلات سلامت و بیکاری در کشور دیده نخواهد شد و تولید رونق دوباره خواهد گرفت و پرداخت یارانه ها با موفقیت انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N216718

وبگردی