آفتاب

والری آموس: کشتارهای سوریه دیگر ما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد!

والری آموس: کشتارهای سوریه دیگر ما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد!

مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل ضمن محکوم کردن انفجارهای اخیر در سوریه از دو طرف درگیر در این کشور خواست تا به قانون حقوق بشر سازمان ملل پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، والری آموس، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد: انفجارهای اخیر در شهر حمص سوریه بار دیگر به جامعه جهانی یادآور می‌شود که دو طرف درگیر در سوریه برای حیات و زندگی سوری‌ها اهمیتی قائل نیستند.

وی افزود: اقدامات خشونت‌آمیز علیه شهروندان سوری از سه سال پیش همچنان وجود داشته است و به همین دلیل این حوادث دیگر ما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد! این حملات، جنایت‌های جنگی و نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی از دو طرف درگیر در سوریه خواست تا به قوانین حقوق بشر سازمان ملل پایبند باشند.

از سوی دیگر وزارت خارجه سوریه در دو نامه به بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در خصوص انفجارهای اخیر، از شورای امنیت خواست تا این جنایت‌های تروریستی را که موجب کشتن ده‌ها شهروند سوری شده و اقدامات تروریستی را که با حمایت قطر، عربستان و ترکیه صورت می‌گیرد، محکوم کند.

در این نامه‌ها آمده است: سکوت شورای امنیت در قبال جنایت‌های تروریستی در سوریه و حامیان این جنایت‌ها، سوالات زیادی در خصوص برخورد برخی کشورهای شورای امنیت با پدیده تروریسم برمی‌انگیزد.

روز پنج‌شنبه بر اثر انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در حمص سوریه، دست‌کم 33 تن کشته و 129 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N216645

وبگردی