آفتاب

رژیم صهیونیستی برای زیر نظر گرفتن ایران ماهواره به فضا ارسال می‌کند

رژیم صهیونیستی برای زیر نظر گرفتن ایران ماهواره به فضا ارسال می‌کند

رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با ترس‌هایش به تازگی ماهواره‌ای را به فضا ارسال کرده است که به نظر می‌آید یکی از اهداف اصلی این ماهواره زیرنظر نگه داشتن ایران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این ماهواره که اوفک 10 (در زبان عربی به معنای افق) نام دارد در ساعات ابتدایی روز پنجشنبه به فضا فرستاده شد و بنا بر اعلام وزیر دفاع اسرائیل برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که یکی از اهداف نظامی این ماهواره زیرنظر گرفتن فعالیت‌های هسته‌ای نظامی ایران و مشارکت این کشور در حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در کشورهای عربی است.

وی در ادامه این ماهواره را نشان دهنده توانایی‌های اسرائیل برای پیشرفت در زمینه تکنولوژی دانست و گفت: استفاده از این ماهواره به تامین امنیت منطقه کمک می‌کند.

یعالون درسفر ماه گذشته‌اش به واشنگتن بار دیگر به ادعاهای بی‌اساس خود ادامه و به رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره در خصوص تمایل ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و عواقب آن هشدار داد.

این در حالی است که اسرائیل خود تنها دارنده بمب هسته‌ای در منطقه به شمار می‌آید و کشورهای غربی همواره این حقیقت را که این رژیم خود تهدیدی است علیه کشورهای منطقه را نادیده می‌گیرند. اما یعالون ایران را تهدیدی علیه اسرائیل می‌خواند و از کشورهای غربی و آمریکا همواره خواسته است که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شوند.

به نوشته واشنگتن پست، اسرائیل تا کنون هفت ماهواره به فضا فرستاده که آخرین بار آن در ماه ژوئن سال 2010 بوده است. ماهواره اوفک 10 از ظرفیت و تکنولوژی بسیار بالایی برای گرفتن سیگنال‌ها و تصاویر ماهواره‌ای در تمام ساعات شبانه‌روز و در هر شرایط آب و هوایی برخوردار است.

انتهای پیام

کد N216603

وبگردی