آفتاب

نماینده ارومیه در مجلس:امیدواریم طرح پزشک خانواده طی سال جدید اجرایی شود

نماینده ارومیه در مجلس:امیدواریم طرح پزشک خانواده طی سال جدید اجرایی شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود هدفمند بودن این طرح برای ارتقاء نظام سلامتی کشور، در حال حاضر این طرح آماده برای اجرا نیست.

عابد فتاحی در‌ گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، در رابطه با مسدود ماندن طرح پزشک خانواده اظهار کرد: به طور کلی با گذشت زمان و رفع مشکلات و موانع موجود در مقابل اجرای طرح پزشک خانواده، سیستم اجرایی کامل و دقیقی برای این طرح بوجود می آید.

وی با بیان این‌که طرح پزشک خانواده جهت اشتغال زایی برای پزشکان، ارائه خدمات سطح بندی شده به بیماران و رفع بخشی از معضلات پزشکی صورت گرفته است، افزود: از علل های اصلی راکت ماندن این طرح نبود فرهنگ سازی مطلوب بین مردم و حوزه سلامت، کمبود بودجه لازم و عدم آمادگی پزشکان، بیمه های درمانی و زیر ساخت‌هاست.

فتاحی با اشاره به این‌که می توانیم با گسترش و بازسازی شبکه های بهداشت و درمان در رابطه با طرح پزشک خانواده فرهنگ سازی بیشتری در بین اقشار داشته باشیم، افزود: از اقدامات دیگر برای اجرای این طرح جذب پزشک است، زیرا برای ارائه خدمات درمانی نیازمند پزشک در مراکز بهداشتی هستیم.

وی تصریح کرد: البته اگر به طور ناآگاهانه و بدوت فراهم سازی زیر ساخت ها طرح پزشک خانواده را پیاده کنیم، این طرح با مشکل مواجه می شود و نتیجه خوبی بر جای نمی گذارد بنابراین لازم است با مطالعه هر چه بیشتر و به صورت تدریجی در این راستا گام برداریم.

فتاحی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های وزارت بهداشت در سال 93 تکمیل اجرای این طرح به صورت دقیق و همه جانبه و توانمند سازی مردم برای صیانت از سلامت خود است.

انتهای پیام

کد N216471

وبگردی