آفتاب

راه‌چمنی: رسانه‌ها برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به کمک دولت بشتابند

راه‌چمنی: رسانه‌ها برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به کمک دولت بشتابند

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه‌،‌مساجد و مراجع تقلید برای توجیه مردم در جهت همکاری در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها استفاده کند.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که درآمدهای حاصل از اجرای مرحله هدفمندی یارانه‌ها حدود 28 هزار میلیارد تومان بود اظهار کرد: براساس قانون هدفمندی در سال 89 قرار بود 50 درصد این درآمد صرف بخش تولید،‌بهداشت و حمل و نقل و 50 درصد صرف یارانه نقدی شود.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: با این وجود دولت این قانون را اجرا نکرد و تمام درآمد هدفمندی را صرف پرداخت یارانه نقدی کرده و حتی از منابع دیگری نیز برای پرداخت یارانه استفاده نکرد اما دولت یازدهم می‌خواهد روند قبلی را تصحیح کرده و طبق قانون عمل کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت به دنبال پرداخت یارانه به نیازمندان واقعی است خاطر نشان کرد: دولت به دنبال این است که هم هزینه یارانه نقدی را تامین کند و هم به بخش تولید و سلامت بپردازد. در این راه باید مردم به دولت کمک کند و با انصراف از دریافت یارانه اجازه دهند تا دولت به بخش سلامت و تولید و حمل و نقل بیشتر بپردازد زیرا دولت اگر بخواهد به روال قبلی عمل کند قادر نیست از بخش تولید حمایت کند.

راه‌چمنی با بیان این‌که برای توجیه انصراف مردم از دریافت یارانه باید فرهنگ‌سازی انجام شود اظهار کرد: در این زمینه رسانه ملی می‌تواند نقش موثری در توجیه مردم به عهده گیرد در واقع رسانه ملی و سایر رسانه‌ها باید مردم را آگاه کنند که دولت نمی‌تواند از بانک مرکزی استقراض کند زیرا این عمل موجب ایجاد تورم در کشور می‌شود دولت هم مبنای کار خود را بر فرم‌های خود اظهاری قرار داده و به مردم اعتماد کند.

این فعال سیاسی به نقش سایر قوا و نهادها در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به واسطه ارتباطی که با مردم دارند می‌توانند مردم را توجیه کنند هر چند در این زمینه وقت زیادی وجود ندارد.

راه‌چمنی در پایان افزود: دولت باید تبلیغات خود را در روند اجرای مرحله دوم هدفمندی ادامه دهد و همچنین راه انصراف از دریافت یارانه را برای مردمی که در آینده به دلایلی از دریافت یارانه انصراف می‌دهند پیش‌بینی کند.

انتهای پیام

کد N216465

وبگردی