آفتاب

سفر اشتون به قاهره و حمایت اتحادیه اروپا از مبارزه با تروریسم

سفر اشتون به قاهره و حمایت اتحادیه اروپا از مبارزه با تروریسم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس‌جمهوری موقت مصر در قاهره بر حمایت اتحادیه اروپا از مسئولان این کشور در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه با عدلی منصور، رئیس‌جمهوری موقت مصر در قاهره دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم تحکیم روابط این اتحادیه با مصر، گفت: ما از مسئولان مصری در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم.

از سوی دیگر عدلی منصور از طرف‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا خواست تا از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی در مصر حمایت کنند.

وی همچنین بر لزوم اتخاذ اقدامات مناسب برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی از سوی مقامات مصر تاکید کرد.

در همین راستا اشتون با نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر نیز دیدار و با وی توافق کرد که اتحادیه اروپا بر انتخابات ریاست جمهوری آتی در مصر نظارت داشته باشد. این اولین بار است که اتحادیه اروپا بر انتخابات در مصر نظارت خواهد داشت.

در بیانیه وزارت خارجه مصر نیز آمده است که قرار است یک هیات اروپایی برای پیگیری انتخابات ریاست جمهوری آتی در مصر به قاهره اعزام شود.

از سوی دیگر نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز با اشتون در قاهره دیدار و در خصوص روابط کشورهای عربی با کشورهای اروپایی و همچنین اوضاع خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کرد.

همچنین در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین تحولات مسئله فلسطین و مذاکرات صلح و همچنین اوضاع سوریه و لیبی بحث و تبادل نظر کردند.

العربی در این دیدار همچنین اشتون را در جریان نتایج نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عربی که روز چهارشنبه در قاهره برگزار شد، گذاشت.

انتهای پیام

کد N216446

وبگردی