آفتاب

مخالفت حماس با هرگونه تمدید "مذاکرات صلح"

مخالفت حماس با هرگونه تمدید "مذاکرات صلح"

جنبش مقامات اسلامی فلسطین (حماس) مخالفت خود را با هرگونه تمدید مذاکرات میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس در سخنانی عنوان داشت: ما مخالف هرگونه تمدید مذاکرات میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان هستیم و از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم تا به بی‌توجهی‌های خود نسبت به مواضع ملی پایان دهد.

پیشتر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مذاکره‌کنندگان اسرائیلی و فلسطینی با حضور مارتین اندیک، فرستاده آمریکا در روند صلح، به توافقی برای پایان دادن به بحران و بازگشت به میز مذاکرات دست یافتند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران عنوان داشت: گروه مذاکره‌کننده ما همچنان مذاکرات گسترده‌ای را با شبکه اسرائیلی و فلسطینی برگزار می‌کند. آنها یک نشست دیگری را برگزار کردند. شکاف‌ها کمتر نمی‌شود و زود است که بخواهیم در خصوص هرگونه توافقی، پیش‌بینی کنیم.

شبکه 2 رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که احتمالا ظرف روزهای آتی توافق میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی برای تمدید مذاکرات و آزادی اسیران فلسطینی محقق می‌شود.

اما یک مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: اخبار منتشر شده از سوی برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه به توافقی دست یافته شده است، درست نیست و مواضع میان طرف‌ها همچنان از یکدیگر بسیار فاصله دارد. شکاف میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی همچنان عمیق است.

انتهای پیام

کد N216384

وبگردی