آفتاب

مجمع پارلمانی شورای اروپا، روسیه را از حقوق خود محروم کرد

مجمع پارلمانی شورای اروپا، روسیه را از حقوق خود محروم کرد

تهران - ایرنا - مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) ؛ هیات نمایندگی روسیه را تا پایان سال 2014 میلادی از حق رای و شرکت در کار نهادهای این سازمان محروم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریا نووستی روسیه، مجمع پارلمانی شورای اروپا در قطعنامه ای که با اکثریت آرا به تصویب رسیده، گفته است مجمع برای نکوهش و عدم تایید اقدامات روسیه در رابطه با اوکراین، تصمیم می گیرد حقوق هیات نمایندگی روسیه از جمله حق رای دادن، حق داشتن نماینده در دفتر مجمع، کمیته روسا و کمیته دائمی و حق عضویت در هیات های ناظران در انتخابات را متوقف کند.

این محرومیت ها تا پایان سال 2014 اعتبار دارد.

همه پرسی در خصوص موقعیت حقوقی جمهوری کریمه و شهر سواستوپول روز یکشنبه 16 مارس برگزار شد و در جریان آن بیش از 96 درصد از شرکت کنندگان در آن به جدایی از اوکراین و پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند.

روز 18 ماه مارس پیمان پیوستن کریمه و شهر سواستوپل به ترکیب فدراسیون روسیه در کاخ کرملین مسکو به امضا رسید.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پس از تصویب این پیمان در مجالس پارلمان کشور، روز 21 مارس قانون تصویب پیمان پیوستن کریمه و سواستوپل به روسیه را امضا کرد.

رییس جمهوری روسیه امروز در نامه ای به رهبران برخی از کشورهای اروپایی که گاز روسیه را از طریق خط لوله اوکراین دریافت می کنند در خصوص بدهی های گازی این کشور هشدار داده است.

شبس (4) 1346 ** 1552
کد N216242

وبگردی