آفتاب

روسیه به اتباع خود در مورد امکان دستگیری توسط آمریکا هشدار داد

روسیه به اتباع خود در مورد امکان دستگیری توسط آمریکا هشدار داد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای به اتباع روس در مورد امکان دستگیری در کشورهای دارای قرارداد استرداد مجرمین به آمریکا و تحویل به این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه به اتباع روس توصیه شده است از سفر به کشورهایی که با آمریکا قرارداد استرداد مجرمین دارند بخاطر اعمال تحریم های ضدروسی آمریکا خودداری کنند.

در بیانیه آمده است: اخیرا خطر دستگیری اتباع روس در خارج به درخواست سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی افزایش یافته است.

وزارت خارجه روسیه ، دولت آمریکا را متهم کرده است که با به رسمیت نشناختن الحاق کریمه به روسیه به تلاش برای دستگیری اتباع روس در کشورهای مختلف و انتقال و حبس آنها در آمریکا می پردازد و اتهامات مشکوک به آنها وارد می کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: طرف آمریکایی مقامهای روسیه را از اتهاماتی که به اتباع روس وارد می کند مطلع نمی کنند و در بسیاری موارد دستگیری شهروندان روس را به مراکز کنسولی روسیه اطلاع نمی دهند.

در بیانیه اضافه شده است: شهروندان روسی که دستگیر و به آمریکا تحویل می شوند محاکمه و محکوم می شوند و این نمونه بارز عدالت گستری به شیوه آمریکایی است.

آمریکا برای مجازات روسیه بخاطر ضمیمه کردن منطقه کریمه به خاک خود تحریم هایی را علیه مقامهای این کشور اعمال کرده است.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1552
کد N216228

وبگردی