آفتاب

روسیه از قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا انتقاد کرد

روسیه از قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا انتقاد کرد

مسکو- ایرنا- آلکسی پوشکوف رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه از قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا در مورد کریمه که در آن الحاق این منطقه به روسیه محکوم شده است انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، پوشکوف که سرپرستی هیأت روسیه در نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا را برعهده دارد به خبرنگاران روس گفت: حقوق هیأت روسیه در مجمع پارلمانی اروپا نقض شده است.

بر اساس قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا که امروز با 145رأی موافق و 22 مخالف و 21 ممتنع تصویب شد، هیأت پارلمانی فدراسیون روسیه تا پایان امسال از حق رأی دادن در این مجمع محروم می شود و اعضای هیأت در هیچ یک از نهادهای تصمیم گیری و مدیریتی این مجمع هم نمی توانند شرکت کنند.

پوشکوف گفت: به نشانه اعتراض به این قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا امروز نشست این مجمع را پیش از موعد ترک می کنیم.

وی افزود: در دو هفته آینده در مورد ادامه حضور یا خروج از مجمع پارلمانی شورای اروپا تصمیم گیری خواهیم کرد و این حق را برای خود محفوظ می داریم.

مقام پارلمانی روس امکان توقف پرداخت حق عضویت روسیه در این مجمع را بعید ندانست.

به گزارش ایتارتاس، مجمع پارلمانی شورای اروپا امروز در نشست خود پیشنهاد در مورد اخراج روسیه از این مجمع را رد کرد و پیش نویس قطعنامه با تعدیل و اصلاح تصویب شد.

روسیه بیش از 15 سال است در مجمع پارلمانی شورای اروپا حضور دارد و سالانه 29 میلیون و 500 هزار دلار حق عضویت در آن پرداخت می کند که از نظر تأمین بودجه این مجمع چهارمین کشور به شمار می آید.

روسیه در ماه مارس گذشته با امضای قراردادی با جمهوری خودمختار کریمه که به دنبال برگزاری همه پرسی برای جدایی این منطقه از اوکراین انجام گرفت، آن را به خاک خود ضمیمه کرد.

اروپام/2242**۵۱۸**1504
کد N216180

وبگردی