آفتاب

مقام روس: مسکو به تحریم های غرب پاسخ نمی دهد

مقام روس: مسکو به تحریم های غرب پاسخ نمی دهد

مسکو- ایرنا- ایگور شووالف معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرد: روسیه به تحریم های اقتصادی غرب پاسخ نخواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، شووالف روز پنجشنبه در باره رویدادهای اوکراین گفت: به هر حال زمان می گذرد و رویدادهای اوکراین از یادها می رود.

وی با بیان اینکه نمی توان روسیه را با اعمال تحریم وادار به تغییر سیاست خود کرد، اظهار داشت: راههای دفاع از منافع خود را در هر شرایط جست وجو خواهیم کرد.

معاون اول نخست وزیر روسیه افزود: هیچ گونه تهدیدی نمی تواند ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و سایر نیروهای سیاسی این کشور را وادار به انجام اقدامات دلخواه آمریکا، آلمان و سایر کشورها کند.

شووالف گفت: هر قدر تحریم های شدیدی علیه روسیه اعمال شود جامعه روسیه هم منسجم تر و یکپارچه تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: تحریم ها به همه کشورها زیان می رسانند؛ قصد پاسخ به تحریم های کشورهای دیگر را نداریم و چنین اقدامی در دستور کار دولت روسیه قرار ندارد.

شووالف ادامه داد: اما بدیهی است که اقداماتی را برای دفاع از اقتصاد کشور خود و نجات آن از تأثیر تحریم ها به کار می گیریم.

وی همچنین گفت که روسیه حتی یک بار تحویل منابع انرژی به اروپا را متوقف نکرده است؛ اما با این وجود بارها مقامات کشورهای غربی در مورد وابستگی انرژی به روسیه ابراز نگرانی کرده اند.

معاون اول نخست وزیر روسیه با تأکید بر لزوم تداوم و توسعه همکاری روسیه و کشورهای اروپایی در عرصه انرژی افزود: نباید با انگیزه سیاسی برخی نیروها، برای یکدیگر مشکل ایجاد کنیم.

اروپام/2242**۵۱۸**1504
کد N216166

وبگردی