آفتاب

مسوول توسعه کمیسیون اروپا : ترکیه به بیراهه می رود

مسوول توسعه کمیسیون اروپا : ترکیه به بیراهه می رود

آنکارا - ایرنا - ˈاستفن فولهˈ مسوول توسعه کمیسیون اروپا روز پنجشنبه گفت : رویدادهای سیاسی سه ماه اخیر در ترکیه این شبهه را ایجاد کرده است که این کشور در فرایند عضویت در اتحادیه اروپا به بیراهه می رود.

به گزارش ایرنا، فوله این مطلب را در نشست کمیسیون مشترک پارلمان ترکیه و اروپا که ˈمولود چاوش اوغلوˈ وزیر اتحادیه اروپای ترکیه نیز در آن جلسه حضور داشت، عنوان کرد.

شبکه خبری ˈان.تی.ویˈ ترکیه به نقل از فوله عنوان کرد که صمیمانه باید اعتراف کرد که تحولات سیاسی سه ماهه اخیر ترکیه در تناقض جدی با ارزش ها و استانداردهای دمکراتیک اروپاست و ما بطور جدی در خصوص قصد دولت آنکارا در خصوص ادامه فرایند عضویت در اتحادیه اروپا تردید داریم .

وی با انتقاد از آنچه فرایند غیردمکراتیک در ترکیه عنوان کرد، گفت: اعطای اختیارات بیشتر به اداره کل مخابرات و ارتباطات ترکیه در محدود سازی شبکه های اجتماعی نقض آزادی بیان و عقیده است و این تحولات در ترکیه که نامزد عضویت در اتحادیه اروپاست، مایه تاسف می باشد.

مسوول توسعه کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا تحولات سیاسی در ترکیه را از نزدیک دنبال می کند.

در دوره اخیر به ویژه به دنبال عملیات ارتشا و فساد 17 دسامبر سال گذشته علیه مقامات دولتی و خانواده های آنها، دولت آنکارا اقدامات گسترده ای را در محدود سازی استفاده از شبکه های اجتماعی اعمال کرده است.

شبکه اجتماعی توییتر بیش از دو هفته مسدود شد ولی از یوتیوب هنوز رفع فیلترینگ نشده است.

خاورم/2011**230 ** 1552
کد N216108

وبگردی