آفتاب

انتقادپذیری از ویژگی های بارز شخصیت شهید صیاد شیرازی بود

انتقادپذیری از ویژگی های بارز شخصیت شهید صیاد شیرازی بود

تبریز - ایرنا - استاد ممتاز ارتش جمهوری اسلامی و همرزم شهید صیاد شیرازی گفت: انتقادپذیری و سعه صدر از ویژگی های مهم و بارز شخصیتی این شهید والامقام بود که در ارتش کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرسرتیپ بازنشسته مسعود بختیاری روز پنج شنبه در مراسم پازدهمین سالروز شهادت امیرسپهبد علی صیادشیرازی در سینما سرباز تبریز، افزود: با وجود اینکه وی در سنین جوانی به عنوان فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شده بود و تعدادی از افسران شاید از این انتصاب خوشحال نبودند، اما ایشان با صبوری تمام و انتقادپذیری بی نظیر نشان داد که جزو چهره های ماندگار ایران اسلامی است.

وی گفت: هرچند ایشان تصمیم گیر نهایی در دوران دفاع مقدس برای ارتش بود اما همواره از مشورت و هم اندیشی با سایر امرا و افسران ارتش و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریغ نمی کرد و با گشاده رویی تمام نکته نظرات را گوش می داد.

بختیاری با بیان اینکه صیاد شیرازی باید در ابعاد مختلف شخصی، نظامی، مکتبی و خانوادگی مورد بررسی قرار بگیرد، خواستار توجه بیش از پیش جوامع علمی و دفاعی کشور به شخصیت ممتاز این شهید شد.

وی ایجاد هماهنگی بین ارتش و سپاه را یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات صیادشیرازی در دوران جنگ هشت ساله برشمرد و گفت: وی با درایت و تیزبینی خود توانست هماهنگی بسیار خوب و مطلوبی را بین ستادهای فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد کند و همین موضوع باعث موفقیت عملیات های مختلف شد.

صاحب نشان درجه دو دفاع از رهبری با تاکید بر توانمندی های بسیار بالای علمی و نظامی شهید صیاد شیرازی، از وی به عنوان یکی از نخبگان نظامی کشور یاد کرد.

بختیاری گفت: زمانی که شهید صیاد شیرازی به عنوان افسر در لشکر در دوره پهلوی در تبریز خدمت می کرد، سرلشکر یوسفی فرمانده این لشکر گفته بود این ستوان روزی فرمانده نیروی زمینی ارتش خواهد شد که البته اسناد آن موجود است.

وی ادامه داد: توانایی های علمی و نظامی شهید به حدی بود که وقتی وی در آمریکا دوره توپخانه را سپری می کرد افسران این کشور طی اظهارنظر کتبی از توانایی او به نیکی یاد کرده و اذعان داشتند که علی با سایر افسران تفاوت اساسی دارد.

همرزم و دوست نزدیک شهید صیادشیرازی، حضور رهبری در مراسم تشییع جنازه و بوسه بر تابوت صیاد شیرازی و همچنین حضور جمعیت انبوه در این مراسم را عوامل مهم و تاثیرگذار در آشکار شدن چهره اصلی و ماندگار این شهید عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان نیز در این مراسم، گفت: سجایای اخلاقی و نظامی شهید صیادشیرازی برای همگان مشهود است و نقش بی بدیل وی در ایجاد وحدت بین نیروهای مسلح هرگز فراموش نخواهد شد.

امیرسرتیپ دوم نادر نجفی افزود: ایمان، اخلاص، تقوا، درایت، ولایت مداری، اخلاق حسنه و احترام به زیردستان از جمله ویژگی های بسیار مهم شخصیت شهید صیادشیرازی بود.

7236/587/ 1495
کد N215894

وبگردی