آفتاب

شهرداری مشهد آماده توسعه روابط با شهرداری های کشورهای همسایه است

شهرداری مشهد آماده توسعه روابط با شهرداری های کشورهای همسایه است

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد روز پنجشنبه آمادگی این شهرداری برای توسعه روابط و همکاری با شهرداری های کشورهای همسایه را اعلام کرد.

ˈسیدصولت مرتضویˈ روز پنجشنبه در دیدار با سرکنسول کشورهای افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق در شهراری مشهد اظهار داشت: این نشست ها، سبب مودت، دوستی و برادری و همچنین رونق همکاری های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی میان شهرداری های کشورهای دوست و همسایه می شود.

وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 افزود: مدیریت شهری مشهد آمادگی کافی برای گسترش روابط با شهرداری های شهرهای کشورهای دوست و همسایه را دارد.

مرتضوی به بازسازی محل اقامت امام رضا(ع) در مرو اشاره کرد و گفت: امیدوارم دوستانمان در ترکمنستان، مساعدت لازم برای ساخت و بازسازی محل اقامت امام رضا(ع) در مرو را برای ایران فراهم سازند.

وی با تبریک برگزاری انتخابات پرشور و سالم در افغانستان ابراز امیدواری کرد: فرآیند مردم سالاری دینی در این کشور سرعت و این کشور اسلامی از شر اجانب و اشرار رهایی یابد.

شهردار مشهد افزود : انتظار داریم دولت افغانستان مجوز لازم را برای امضای تفاهمنامه همکاری بین شهرداری های مشهد و هرات، صادر کند.

مرتضوی در مورد همکاری با شهرهای عراق نیز گفت: شهرداری مشهد می تواند تجربیات ارزشمندی را در رابطه با عبور و مرور، فضای سبز و پسماند شهری برای شهرهای مختلف عراق بویژه شهرهای زیارتی ارائه دهد./2

7505/659/ 330
کد N215872

وبگردی