آفتاب
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برای کمک به زیرساخت‌های اقتصادی از دریافت یارانه خودداری کنیم

برای کمک به زیرساخت‌های اقتصادی از دریافت یارانه خودداری کنیم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با پیش‌بینی انصراف 25 درصد از مردم از دریافت یارانه، گفت: کسانی که می‌خواهند برای کمک به زیرساخت‌های اقتصادی کشور قدم بردارند از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

سیدسعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها به خوبی عمل نکردیم و همین باعث شد به زیرساخت‌های اقتصادی کشور در بخش تولید، نیرو و صنایع ضربه شدیدی وارد شود؛ زیرا سهم این بخش‌ها از اجرای هدفمندی داده نشد و این پول به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سهم بهداشت و درمان بخش تولید و حتی مبلغی از اعتبارات جاری کشور در سال‌های گذشته خرج یارانه نقدی مردم شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه همه این اعتبار صرف پرداخت نقدی به مردم شد ما نتوانستیم سرمایه‌گذاری خاصی در بخش زیرساخت‌های اقتصادی داشته باشیم و به همین دلیل این بخش‌ها دچار آسیب شدند.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کسی مایل است برای کمک به زیرساخت‌های اقتصادی کشور قدمی بردارد می‌تواند از دریافت یارانه نقدی انصراف دهد؛ در واقع کسانی که می‌خواهند به اقتصاد مملکت و منافع ملی کمک کنند خوب است از گرفتن یارانه خودداری کنند.

زمانیان با بیان اینکه دولت نمی‌تواند دارایی‌ها و حساب‌های مردم را رصد کند، افزود: درآمد حاصل از انصراف افراد از دریافت یارانه باید به سمت زیرساخت‌های اقتصادی کشور از جمله تولید هدایت شود؛ زیرا در بخش تولید با مشکل اساسی روبه رو هستیم و تولید کشور با 20 تا 30 درصد ظرفیت انجام می‌شود. در حالی که اگر این نقدینگی به سمت تولید برود می‌توان تحول اساسی در این بخش ایجاد کرد.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی بسیاری‌ از پروژه‌های عمرانی در کشور خاطرنشان کرد: 3 میلیون و 650 نفر از پروژه‌های عمرانی امرار و معاش می‌کردند، اما در دو سال گذشته این پروژه‌ها تقریبا تعطیل بوده؛ اگر منابع حاصل از انصراف از دریافت یارانه به پروژه‌های عمرانی تزریق شود هم در کشور ایجاد اشتغال می‌شود هم پروژه‌های عمرانی به پیش خواهند رفت و این زیرساخت‌های کشور را تقویت می‌کند.

زمانیان با بیان اینکه احتمالا 25 درصد از مردم از دریافت یارانه انصراف خواهند داد، افزود: ما باید به نظام جمهوری اسلامی اعتماد کنیم. قاعدتا دولت که در راستای اهداف نظام حرکت می‌کند موظف به تحقق اهداف آن است. ضمن اینکه مجلس هم به شکل جدی نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی را رصد خواهد کرد و معتقد است هرچه مردم از گرفتنش صرف نظر می‌کنند باید صرف پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌های اقتصادی کشور شود.

انتهای پیام

کد N215603

وبگردی