آفتاب

سران معترضان منطقه دونتسک اوکراین از بان کی مون درخواست کمک کردند

سران معترضان منطقه دونتسک اوکراین از بان کی مون درخواست کمک کردند

مسکو-ایرنا- سران معترضان منطقه دونتسک در شرق اوکراین در نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از وی برای جلوگیری از حمله نیروهای دولتی اوکراین درخواست کمک کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز پنجشنبه کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، در نامه معترضان به قصد مقام های حکومت اوکراین برای حمله به معترضان در دونتسک و سرکوبی آنها اشاره شده است.

در حال حاضر صدها نفر از معترضان روس زبان در ساختمان استانداری دونتسک و محوطه پیرامون آن سنگربندی کرده و به محافظت از آن می پردازند.

در مجموع بیش از یکهزار نفر در مقابل ساختمان استانداری اجتماع کرده و همه در انتظار حمله نیروهای دولتی هستند.

در گزارش رسانه روسی به نقل از سرگئی تسیپلاکوف معاون فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی دونتسک گفته شده که در صورت نیاز ظرف نیم ساعت می توانیم تا 10 هزار نفر از نیروهای مردمی را بسیج کنیم.

وی اضافه کرد: واحدهای داوطلب روزانه چندین بار به تمرین اقدامات در صورت بروز وضعیت اضطراری می پردازند.

به گفته تسیپلاکوف، در حال حاضر در شهر دونتسک چندین واحد از نیروهای دولتی اوکراین مستقر شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر نیروهای گارد ملی اوکراین، واحدهایی از افراط گرایان مسلح جنبش ˈجناح راستˈ و حدود یکصد نفر از مزدوران آمریکایی در دونتسک مستقر شده اند.این افراد دستور دارند هر لحظه برای آغاز حمله در آماده باش بسر برند.

در همین حال گزارش رسانه های خبری روسیه حاکی از حرکت ستون های زرهی ارتش اوکراین متشکل از دهها دستگاه تانک و نفربرزرهی به سوی شهر دونتسک است.

پارلمان استان دونتسک روز هفتم ماه آوریل جاری استقلال این منطقه از اوکراین و تاسیس جمهوری مستقل دونتسک را اعلام کرد.

اروپام/2242**518**1144
کد N215558

وبگردی