آفتاب

روسیه: خواهان توسعه همکاری ها با ایران هستیم

روسیه: خواهان توسعه همکاری ها با ایران هستیم

مسکو - ایرنا - سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه خواهان توسعه همکاری ها با ایران است و این همکاری ها علیه هیچ کشور دیگری هدف گیری نشده است.

ریابکوف روز پنجشنبه در گفت و گو با ریانووستی گفت: روسیه بارها اعلام کرده است افزایش مبادلات بازرگانی و اقتصادی میان ایران و روسیه امری طبیعی است و نمی تواند چالشی سیاسی یا اقتصادی علیه کشورهای دیگر محسوب شود.

وی افزود: به تازگی در باره مذاکرات اقتصادی روسیه و ایران به آمریکا هشدار دادیم.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: آمریکا هشدار داده است که قرارداد همکاری تجاری اگر ایران و روسیه پیش از امضای موافقت نامه حل و فصل مساله هسته ای، عقد کنند تحریم هایی از سوی واشنگتن اعمال خواهد شد.

ریابکوف سیاست آمریکا در قبال همکاری های ایران و روسیه را تلاش برای ایجاد موانع مصنوعی در روند همکاری های مسکو و تهران توصیف کرد.

به گزارش ریانووستی، یک مقام عالی رتبه آمریکایی دیروز در پایان دور سوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین به خبرنگاران گفت که آمریکا از ایران و روسیه خواسته است تا عقد موافقت نامه هسته ای از امضای قرارداد همکاری تجاری خودداری کنند.

ریابکوف گفت: روسیه بارها اعلام کرده است که توسعه همکاری های ایران و روسیه نباید به هیچ وجه تهدید سیاسی و اقتصادی علیه کشورهای دیگر محسوب شود.

وی اضافه کرد: تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای دیگر را قانونی و مشروع نمی دانیم و آن را رد می کنیم.

ریابکوف گفت: تاکید داریم که شدیدا علاقه مند به توسعه روابط ایران و روسیه هستیم و خواهان تقویت این همکاریها هستیم.

وی ادامه داد: مخالف موانع مصنوعی در مسیر روابط ایران و روسیه هستیم و هشدار آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه کشور ما را در این راستا می دانیم.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان این که از مقاصد ایران و روسیه برای عقد موافقت نامه ویژه اطلاعی ندارم، اظهار داشت: هیچ دلیلی برای تنش آفرینی در مورد این موضوع نمی بینم.

وی افزود: با شرکای ایرانی در حال تبادل نظر هستیم که کدام بخش های اقتصادی برای توسعه پایدار روابط دو کشور مناسب است.

اروپام/2242**518**1479
کد N215477

وبگردی