آفتاب
قرائتی:

جوانان دچار غفلت از دین شده‌اند

جوانان دچار غفلت از دین شده‌اند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه هنرمندان آن است که با استفاده از مفاهیم و ارزش‌های اسلامی به تولید آثار فاخر و ارزشمند بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه هنرمندان آن است که با استفاده از مفاهیم و ارزش‌های اسلامی به تولید آثار فاخر و ارزشمند بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در مراسم بزرگداشت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، خداوند را بزرگترین هنرمند در خلق جهان هستی برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های دینی در قم، لازم است هنرمندان و حوزه‌های علمیه در تعامل با یکدیگر در خلق آثار هنر اسلامی فاخر و ارزشمند تلاش کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: متاسفانه جامعه در برخی از موارد درک درستی از معنای هنر ندارد در حالی که ترویج معارف دینی و اسلامی خود بزرگترین هنر است و هنری که در مسیر ترویج و تبیین مبانی و معارف دینی قرار گیرد در بالاترین درجه قرار دارد.

وی با اشاره به برخی از هنرهایی که در آن معارف ناب دینی و اسلامی قرار دارد، افزود: تابلوی عصر عاشورای فرشچیان در نشان دادن مظلومیت اهل بیت(ع) واقعا نماد یک هنر واقعی است که انسان را به حقیقت واقعه عاشورا می‌رساند.

قرائتی ادامه داد: هنر باید دارای سنخیتی مناسب با معارف دینی باشد، اما گاهی نمادهایی برای نماز مورد استفاده قرار می‌گیرد که اصلا معنای نماز را منتقل نمی‌کند.

وی در خصوص وظیفه هنرمندان نیز گفت: مهم‌ترین وظیفه هنرمندان آن است که با استفاده از مفاهیم و ارزش‌های اسلامی به تولید آثار فاخر و ارزشمند بپردازند.

قرائتی تاکید کرد: در حقیقت هنرمندان باید در جهت حفظ شعائر اسلامی و دستاوردهای ارزشمند انقلاب در جهت تولید هنر گام بردارد.

رئیس ستاد اقامه نماز اظهار کرد: خداوند به امور و اعمال ما نظارت دارد و همواره انسان را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا انسان از یاد او غافل نشود و هنر واقعی آن است که انسان را به یاد خدای متعال در طول زندگی‌اش بیندازد.

قرائتی غفلت از دین را یکی از دغدغه‌های جدی دانست و گفت: متاسفانه جوانان دچار غفلت از دین شده‌اند و باید هنرمندان در جامعه هنری نسبت به توجه دادن جوانان به سمت دین اهتمام ورزند و با تولید آثار دینی آنها را از غفلت دور کنند.

وی افزود: جوانان توجه بیشتری به نماز داشته باشند چراکه نماز سراسر هنری است که با بیان بزرگی و عظمت خداوند انسان را از غفلت دور می‌کند.

قرائتی همچنین بر حل مشکلات جوانان تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم جوانان، مسئله ازدواج است که باید در راستای حل این مساله توجه بیشتری داشت تا با ازدواج زمینه جلوگیری از گناه در جامعه فراهم شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تعریف و شناخت هنر نباید فریب ظواهر را خورد و یا بودجه‌های کلانی را به دلیل عدم شناخت واقعی از هنر به هدر داد بلکه هنر آن است که در عین سادگی بتواند مفهوم واقعی خود را نشان دهد.

قرائتی در پایان گفت: هنر واقعی باید از دل برخیزد تا به دل بنشیند همانند قصه‌های زیبای قرآن که واقعا زیبا و آگاهی دهنده است و بهتر است هنرمندان با استفاده از قصه‌های قرآن به تولید فیلم بپردازند.

انتهای پیام

کد N215373

وبگردی