آفتاب

بزرگترین مانور هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

بزرگترین مانور هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

تهران – ایرنا – درحالی که شبه جزیر کره با پرتنش ترین شرایط خود طی هفته های اخیر روبه رو است، مقامات ارتش کره جنوبی از برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی مشترک خود با امریکا خبر دادند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز پجنشنبه از سئول گزارش داد، نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد که این رزمایش از فردا (جمعه) آغاز و تا 25آوریل (ششم اردیبهشت ماه) ادامه خواهد داشت.

بنابراین گزارش در این رزمایش 103 فروند هواپیما و یک هزار و 400 نیروی نظامی شرکت دارند.

در این رزمایش جنگنده های ˈاف-15کیˈ کره جنوبی به همراه جنگنده های ˈاف-15ˈ ، ˈاف-16ˈ، اف ای -18ˈ و ˈایی ای -18ˈ نیروی دریایی آمریکا شرکت داده می شوند.

در بیانیه نیروی هوایی کره جنوبی که دراین رابطه صادر شد، آمده است:ˈ ترکیب نیروهای هوایی باعت تحکیم آمادگی نبرد، تحت شرایط کنونی که با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره روبه رو است، می شودˈ.

این در حالی است که سئول هم اکنون سرگرم برگزاری رزمایش مشترک سالانه خود با آمریکاست که از اواخر ماه فوریه گذشته آغاز شده و قرار است تا 18 آوریل (29 فروردین) ادامه یابد.

سئول در حالی برگزاری رزمایش مشترک هوایی با آمریکا را اعلام می کند که در 31مارس گذشته (11فروردین) در پی افتادن یکصد گلوله توپ از سوی کره شمالی به درون آب های مورد مناقشه در دریای زرد و واکنش نظامیان کره جنوبی به این آتش توپخانه، شرایط پرتنشی را با همسایه شمالی خود می گذراند.

مترجمام **1302**1144
کد N215358

وبگردی