آفتاب

وزیر دفاع آمریکا امروز وارد مغولستان شد

وزیر دفاع آمریکا امروز وارد مغولستان شد

وزیر دفاع آمریکا در تلاش برای تقویت روابط نظامی کشورش با مغولستان در جریان سفر 10 روزه‌اش به ‌آسیا اقیانوسیه امروز (پنجشنبه) وارد اولان باتور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ سفر چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به اولان باتور، پایتخت مغولستان وی را میان چین و روسیه دو قدرت بزرگ جهانی قرار داد و این سفر به مثابه تاکیدی بر ارائه پیام آمریکا مبنی بر تلاشش در جهت نفوذ به این منطقه به شمار می‌آید.

هاگل پس از سه روز توقف در چین و دیدار با رهبران این کشور امروز وارد مغولستان شد و قرار است که از مشارکت این کشور در عراق و افغانستان تقدیر و تشکر کند و با بات اردن، همتای مغولی خود دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

نیروهای مغولستانی مشارکت فعالی در جنگ‌های عراق و افغانستان داشتند و اغلب وظیفه تامین امنیت تاسیسات آمریکا در این دو کشور بر عهده آنها بود.

حدود 10 هزار سرباز فعال مغولستانی هم‌اکنون در عراق و افغانستان خدمت می‌کنند و تعداد دیگری نیز در فعالیت‌های حفظ صلح در سراسر جهان مشارکت دارند.

آمریکا سالانه حدود دو میلیارد دلار قطعات نظامی به مغولستان می‌فروشد و حدود یک میلیارد دلار دیگر نیز صرف امور آموزش و تربیت نظامیان این کشور می‌کند.

انتظار می‌رود دیدار هاگل از مغولستان بسیار گرم‌تر از سفرش به چین باشد و بیشتر وقت خود را صرف تاکید بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای مقابله با روند رو به رشد قدرت نظامی چین در منطقه کند.

انتهای پیام

کد N215333

وبگردی