آفتاب

نتایج انتخابات اندونزی وتاثیر آن بر آینده اقتصادی سومین دموکراسی جهان

نتایج انتخابات اندونزی وتاثیر آن بر آینده اقتصادی سومین دموکراسی جهان

کوالالامپور – ایرنا – شمارش غیررسمی آرای انتخابات سراسری روز گذشته مجالس اندونزی که نشان دهنده نابرابر بودن حضور احزاب مختلف در مجلس نمایندگان این کشور است باعث افزایش نگرانی ها در مورد آینده اقتصادی اندونزی که لقب سومین دموکراسی جهان را یدک می کشد، شد.

به گزارش ایرنا، شمارش غیررسمی آراء انتخابات که در آن احزاب مختلف با آراء کمتر از 20 درصد موفق به پیروزی در انتخابات شده اند ممکن است در نهایت با تشکیل ائتلاف های مختلف منجر به تعادل قدرت در مجلس نمایندگان اندونزی شود.

تعادل قدرت در مجلس آینده اندونزی از هم اکنون نگرانی هایی ایجاد کرده که ممکن است مانعی در مسیر اجرای سیاست های اقتصادی کلان این کشور باشد.

اجرای طرح های اقتصادی در اندونزی نیازمند حمایت اکثریت مجلس است، اما تکه تکه شدن آرا و نتیجه حدود 20 درصدی حزب تلاش دموکراتیک اندونزی از هم اکنون آینده اقتصادی این کشور را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

حزب دموکرات اندونزی که در انتخابات سال 2009 حدود 21 درصد آرا در کسب کرد توانست پست ریاست جمهوری را از آن سوسیلو بامبانگ یودهویونو کند، اما سهم کوچک حزب دموکرات از مجالس این کشور در پنج سال گذشته همواره مشکلات جدی برای پیشبرد اهداف اقتصادی سوسیلو بامبانگ یودهویونو به وجود آورد.

کاهش محبوبیت حزب دموکرات اندونزی که در اعلام غیررسمی کمتر از 10 درصدی انتخابات مجالس روز گذشته این کشور انعکاس یافته است نشان می دهد که کسب یک پنجم کرسی های مجلس این کشور نمی تواند اقتصاد اندونزی را در مسیر مناسبی قرار دهد و در نهایت نیز حزب حاکم را از گردونه قدرت کنار خواهد زد.

نتایج رسمی انتخابات روز گذشته اندونزی سه هفته دیگر اعلام می شود.

حزب تلاش دموکراتیک اندونزی با درس گرفتن از حزب دموکرات از هم اکنون باید به فکر تشکیل ائتلاف با احزاب قدرتمندی همچون حزب گلکار و گریندرا باشد تا موانع اجرای برنامه های اقتصادی خود را از هم اکنون هموار سازد.

همراه نشدن حزب تلاش دموکراتیک اندونزی با سایر احزاب به احتمال زیاد سرنوشتی مشابه حزب دموکرات را رقم خواهد زد.

حزب تلاش دموکراتیک اندونزی با کسب حدود 20 درصد آرا شانس پیروزی ˈجوکو ویدودوˈ فرمانده سابق جاکارتا را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور افزایش داد.

انتخابات ریاست جمهوری اندونزی قرار است 18 مرداد سال جاری برگزار شود.

آساق**د.م**1611
کد N215330

وبگردی