آفتاب

یک گروه تروریستی در نبرد رنکوس سوریه 140 کشته داد

یک گروه تروریستی در نبرد رنکوس سوریه 140 کشته داد

تهران - ایرنا - میزان تلفات تنها یکی از گروه های تروریستی در نبردی که به آزادسازی شهرک ˈرنکوسˈ در منطقه ˈریفˈ دمشق منتهی شد، 140 نفر بود.

شبکه المیادین روز پنجشنبه گفت: تیپ ˈلواء الاسلامˈ، یکی از گروه های مسلحی که تا پیش از آزادسازی شهرک رنکوس توسط ارتش سوریه در این شهرک مستقر بود، از کشته شدن 140 نفر از اعضای خود در نبردهای اخیر خبر داد.

این شبکه خبری افزود: این گروه اعلام کرد پس از تسلط ارتش سوریه بر رنکوس، افراد خود را از این شهرک خارج و به منطقه ˈزبدانیˈ منتقل کرد.

ارتش سوریه دیروز (چهارشنبه) پس از آزادسازی کامل شهرک رنکوس ˈآخرین محل تجمع تروریست های مسلح در ˈقلمونˈ واقع در ریف دمشق، ضمن تثبیت مواضع خود در این شهرک، امنیت و آرامش را به این شهرک باز گرداند.

ارتش سوریه به پاک سازی رنکوس از مین ها و بمب های کار گذاشته شده از سوی تروریست ها ادامه می دهد.

در جریان درگیری ها برای آزادسازی رنکوس، تعداد زیادی از تروریست ها کشته و تعدادی تسلیم شدند و گروهی هم از رنکوس عقب نشینی کردند.

سایر گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره هنوز آماری از تلفات خود در عملیات رنکوس ارائه نکرده اند. جبهه النصره تا کنون تنها به اعلام خبر هلاکت فرمانده میدانی خود در رنکوس اعتراف کرده است.

ارتش سوریه در جنگ تپه ها و تعقیب و گریز با تروریست های مسلح از ابزار جدید یعنی هواپیماهای تجسسی استفاده کرد.

یکی از ویژگی های نبرد رنکوس این بود که ارتش سوریه با صدها فرد مسلحی مواجه بود که از شهر آزاد شده ˈیبرودˈ به این شهرک گریخته بودند. به همین دلیل چند تن از فرماندهان میدانی گروه های مسلح در نخستین ساعات نبرد رنکوس کشته شدند.

نبردها در مناطق مرزی قلمون با لبنان به آخرین مراحل خود رسیده است و تنها منطقه زبدانی از این نبردها باقی مانده است.

با آزادی رنکوس، راه های رساندن تسلیحاتی به گروه های مسلح از پایگاه های پشت جبهه آنان در بقاع لبنان بسته شد.

از جنبه سیاسی هم دولت سوریه مصمم بود با نبرد رنکوس گلوی گروه های مسلح گرد آمده در این منطقه را بفشارد تا از پخش شدن آنان در مناطق دیگر جلوگیری کند؛ مخصوصا که مناطق احتمالی گریز این افراد از رنکوس در غوطه شرقی در ریف دمشق بود و برخی از این مناطق هم اکنون صحنه نبردهای سنگین بین دو طرف است و اعزام این افراد به منزله کمک جدید برای تروریست های درگیر در این مناطق مانند ˈالملیحهˈ بود.

پس از الملیحه هم مناطق ˈدوماˈ و ˈعدراˈ گریزگاه بعدی افراد مسلح می شد. به همین دلیل ارتش سوریه با عملیات اطلاعاتی دقیق و انجام عملیات کمین فرماندهان میدانی جبهه النصره و برخی گروه های دیگر را هدف قرار داد و حتی به این گروه ها فرصت نداد از مناطق دیگر نیروهای کمکی بگیرند.

خاورم 1491**1479
کد N215298

وبگردی