آفتاب

نخست وزیر استرالیا کره شمالی را تهدیدی برای صلح جهان دانست

نخست وزیر استرالیا کره شمالی را تهدیدی برای صلح جهان دانست

پکن - ایرنا - تونی ابوت نخست وزیر استرالیا که سرگرم دیدار از کره جنوبی است کره شمالی را تهدیدی بزرگ برای صلح جهان دانست.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر استرالیا این مطلب را در جریان دیدار از بنایی در نزدیکی مرز دو کره عنوان کرد و گفت که کره شمالی دولتی بی اعتنا به قانون است که با اقدامات خود صلح جهانی را تهدید می کند.

بنایی که تونی ابوت از آن دیدن کرد نمادی از امضای پیمان متارکه جنگ میان دو کره در سال 1953 میلادی است.

یونهاپ روز پنجشنبه به نقل از ابوت نوشت: در این سوی مرز کشوری مانند کره حافظ آزادی و عدالت و دمکراسی است و آن طرف کره شمالی یک تهدید خطرناک برای کره جنوبی است .

وی در جریان بازدید از این منطقه مرزی با نظامیان آمریکایی نیز دیدار و گفت و گو و به آن ها توصیه کرد ˈبا تهدید کره شمالی مقابله کنندˈ.

20 هزار نظامی آمریکایی در این منطقه مرزی مستقر هستند. آمریکا 28 هزار و 500 نظامی در کره جنوبی دارد و دو کشور در حال برگزاری رزمایش فول ایگل هستند که تا یک هفته دیگر پایان می یابد.

نخست وزیر استرالیا مرز دو کره را پرتنش ترین منطقه مرزی جهان توصیف کرد.

دیدار ابوت از کره جنوبی در حالی انجام می شود که دو کره یکی از متشنج ترین دوران روابط خود را تجربه می کنند و هر دو در هفته های اخیر موشک های بالستیک آزمایش کرده اند.

کره شمالی هشدار داده است که اگر وضعیت به این منوال باشد و آمریکا سیاست خصمانه اش را متوقف نکند یک آزمایش جدید هسته ای انجام خواهد داد.

آساق ** 2100 **1611
کد N215297

وبگردی