آفتاب

روسیه: مذاکرات ایران و گروه 1+5 انتظارات را برآورده کرد

روسیه: مذاکرات ایران و گروه 1+5 انتظارات را برآورده کرد

مسکو- ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته این کشور، اعلام کرد: این دور از مذاکرات ایران و گروه 1+5 انتظارات در مورد نتایج گفتگوها را بر آورده کرد.

به گزارش ایرنا، ریابکوف که سرپرستی هیات روسیه در مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین را برعهده داشت روز چهارشنبه در گفتگو با ریانووستی، این مذاکرات را مثبت توصیف کرد.

وی با بیان این که دور سوم مذاکرات ایران وگروه 1+5 بدون مشکل نبود، اظهار داشت: اما حرکت به سوی دستیابی به توافق نهایی و تلاش ها برای نزدیکی مواضع دو طرف انکارناپذیر است.

مذاکرات رسمی وین 3 روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مقر سازمان ملل در وین برگزار شد و سرپرستی هیات های ایران و گروه 1+5 را محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا برعهده داشتند.

ریابکوف در ادامه سخنان خود گفت که طرف های شرکت کننده در این دور از مذاکرات پیش بینی ثبت توافق های به دست آمده در موافقت نامه را نکرده بودند.

وی افزود: ثبت توافق ها در سند نهایی در دور بعدی نشست ایران و گروه 1+5 انجام خواهد گرفت.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفت: طرفین اعلام کردند که در نشست آتی خود در مورد موضوعاتی همچون مساله غنی سازی، سرنوشت راکتور آب سنگین اراک، همکاری بین المللی در عرصه انرژی هسته ای صلح آمیز و تحریم ها گفتگو خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این موضوعات کلیدی نیاز به زمان دارند تا همه جوانب آن بطور مشروح مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با وجود این که آقای ظریف و خانم اشتون تاریخ مذاکرات آینده ایران و گروه 1+5 را روز 13 ماه می اعلام کردند اما به احتمال زیاد این مذاکرات چهار روز به طول می انجامد.

اروپام/2242**518** 3404
کد N215169

وبگردی