آفتاب

جان کری: تداوم شهرک سازیها مانع از تحقق مذاکرات صلح خاورمیانه می شود

جان کری: تداوم شهرک سازیها مانع از تحقق مذاکرات صلح خاورمیانه می شود

نیویورک، ایرنا - وزیر امور خارجه آمریکا گفت : تداوم شهرک سازیها و وقفه در آزادی زندانیان فلسطینی مانع از تحقق مذاکرات صلح میان اسراییل و فلسطینی ها می شود.

به گزارش ایرنا، جان کری با اشاره به تلاش های انجام شده برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، گفت : رهبران دو طرف مذاکره تصمیمات شجاعانه ای اتخاذ نمودند و این مسئله نشانه اهتمام آنها برای برقراری صلح است.

وی با تاکید بر اینکه توافق و تحقق صلح بین فلسطینی ها و اسراییلی ها امر دشواری است، خاطر نشان کرد : این مذاکرات در جریان است و همچنان فرصت برای رسیدن به توافق وجود دارد.

جان کری با بیان اینکه مقام های آمریکایی از رسیدن دو طرف به یک توافق جامع و صلح پایدار به طور جدی حمایت می کنند، تاکید کرد بدون شک اگر دو طرف با جدیت بر سر میز مذاکرات حاضر نشوند، این فرصت طلایی نیز از دست خواهد رفت.

وزیر خارجه آمریکا اظهار امیدواری کرد که دو طرف برای برگشتن به میز مذاکره و رسیدن به صلحی پایدار تلاش کنند.

وی با اشاره به تلاش ها و اظهارات وزرای خارجه آمریکا برای برقراری صلح خاورمیانه گفت : امروز اختلافات بین دو طرف بسیار کم شده

و زمینه برای صلح بین فلسطینی ها و اسراییلی ها فراهم شده است.

مذاکرات سه جانبه صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شده است اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شده است که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفته است که تاکنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

اروپام 1908
کد N215094

وبگردی