آفتاب

تحولات منطقه ای و بین المللی در دیدار پوتین و پادشاه اردن مرور شد

تحولات منطقه ای و بین المللی در دیدار پوتین و پادشاه اردن مرور شد

تهران-ایرنا- پادشاه اردن روز چهارشنبه در مسکو با رییس جمهوری این کشور دیدار و دو طرف در مورد مهمترین رودیداهای منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن(پترا)، عبدالله دوم پادشاه اردن و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه همچنین در مورد راههای گسترش همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف و جدیدترین تحولات خاورمیانه به ویژه بحران سوریه گفت و گو کردند.

در این دیدار که مقام های ارشد دو کشور نیز حضور داشتند پادشاه اردن و رییس جمهوری روسیه بر تمایل دو کشور برای فعال سازی هر چه بیشتر همکاری های دو جانبه که به نفع هر دو کشور و مردم آنها باشد، تاکید کردند.

عبدالله دوم و پوتین در ادامه به منافع دو کشور در جهت گسترش همکاری های دو جانبه در امور انرژی ، تامین آب، کشاورزی، حمل و نقل و صنعت گردشگری اشاره کردند.

این دو مقام ارشد اردن و روسیه در ادامه در حوزه سیاسی به بررسی جدیدترین تحولات مربوط به روند مذاکرات سازش میان مقامهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان پرداختند. همچنین تحولات سوریه را نیز بررسی و در مورد پیامدهای بحران در سوریه بر ثبات و امنیت منطقه رایزنی کردند.

پادشاه اردن در مورد سفرش به روسیه گفت که سفرش با هدف تقویت روابط و هماهنگی ها میان امان و مسکو در حوزه های مختلف بوده است

وی یادآورشد که اردن از دوستی و روابط تاریخی میان اردن و روسیه خرسند است.

پادشاه اردن ادامه داد: در دیدار با پوتین مهمترین مسایل منطقه ای از جمله بحران سوریه و پیامدهای این بحران بر امنیت منطقه و همچنین یافتن راههایی برای حل مسالمت آمیز بحران در سوریه بررسی شد.

پوتین نیز به نوبه خود از این سفر پادشاه اردن به مسکو استقبال کرد و گفت که وی منتظر انجام مذاکرات سازنده در مورد مسائل و همکاری های دو جانبه است.

رییس جمهوری روسیه تاکید کرد: مسکو و جامعه جهانی از اقدام های اردن در راستای حفظ ثبات و صلح در خاورمیانه قدردانی می کند.

مترجمام**9234** 1010
کد N215019

وبگردی