آفتاب

اشتون: مذاکرات بعدی در تاریخ 23 اردیبهشت در وین برگزار می شود

اشتون: مذاکرات بعدی در تاریخ 23 اردیبهشت در وین برگزار می شود

وین - ایرنا - مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان نشست دو جانبه با محمد جواد ظریف و جمع بندی مذاکرات دو روزه وین 3، از برگزاری دور بعدی گفت و گو های هسته ای در تاریخ 23 اردیبهشت ماه به میزبانی وین خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈکاترین اشتونˈ بعداز ظهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران،ضمن قدردانی از وزیر امور خارجه اتریش و نهاد سازمان ملل در اتریش برای میزبانی شایسته از گروه های مذاکره کننده هسته ای در وین 3،گفت:در این دور از مذاکرات گفت و های اساسی و تفصیلی داشتیم و تمام مسایلی را که می باید بخشی از توافق جامع باشند را پوشش دادیم اما هنوز کارهای زیادی در پیش داریم تا اختلافات موجود را حل و فصل کنیم .

اشتون تاکید کرد: هدف از مذاکرات کاهش اختلافات برای رسیدن به یک توافق کلیدی است و در همین راستا دور بعدی مذاکرات در تاریخ 13 می ( 23 اردیبهشت ماه) در وین برگزار خواهد شد.

وزیرامور خارجه ایران نیز در سخنان خود در این نشست خبری مشترک، ابتدا از میزبانی وزیر خارجه اتریش و نمایندگی سازمان ملل در میز بانی شایسته از مذاکره کنندگان هسته ای ایران و 1+5 قدردانی کرد.

محمد جواد ظریف،گفت: نماینده عالی اتحادیه اروپایی و من همراه با هیات ها و مدیران سیاسی کشورهای چین،فرانسه، آلمان، روسیه،آمریکا و بریتانیا سومین دور گفت و گوها و تلاش های خود برای یافتن یک تفاهم جامع درمورد موضوع هسته ای ایران هماهنگونه که در برنامه اقدام مشترک ژنو پیش بینی شدن بود را به پایان رساندیم .

وی افزود:بدنبال آخرین دور مذاکرات هسته ای در ماه گذشته و براساس چارچوبی که در جلسه بهمن ماه داشتیم،ما اکنون مذاکرات و بحث های ریزی را درمورد موضوع های مختلف یا تمام موضوعاتی که به نحوی در قالب توافق جامع خواهد گنجید انجام داده ایم.

ظریف با بیان اینکه هنوز کار جدی و مفصلی نیاز است تا اختلافاتی که در این زمینه به طور طبیعی وجود دارد مورد بحث قرار گرفته و کار پیش رود،گفت: ما در این مرحله وارد مرحله بعدی مذاکرات می شویم و تلاش می کنیم تا فاصله ها را کم کنیم.

وی ادامه داد: در مذاکرات باید درمورد تمامی موضوع هایی که باید به توافق برسیم و مجموعه ای از موضوعات اساسی که باید در قالب توافق جامع قرار گیرد به تفاهم برسیم .

وزیر امور خارجه ایران در پایان سخنان خود تاکید کرد: ملاقات بعدی ما در 23 اردیبهشت در وین صورت خواهد گرفت.

اروپام** 1701** 1553 **1010
کد N214993

وبگردی