آفتاب

هلند ماموریت تجاری به روسیه را به دلیل بحران اوکراین به تعویق انداخت

هلند ماموریت تجاری به روسیه را به دلیل بحران اوکراین به تعویق انداخت

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه هلند روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور یک ماموریت چهار روزه تجاری به روسیه را که برای ماه آینده برنامه ریزی شده بود، به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و شدت یافتن تنش در شرق اوکراین به زمان دیگری موکول کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آمستردام، وزارت امور خارجه هلند در ادامه این بیانیه آورد: کابینه امروز (چهارشنبه) به دلیل تحولات اخیر در اوکراین به ویژه در شرق این کشور تصمیم به تعویق سفر این هیات گرفت و تاریخ جدیدی برای این ماموریت تعیین نکرد.

این ماموریت بر مقوله انرژی متمرکز بود و مقامات عالی رتبه دولتی و مدیران شرکت های دو کشور را گردهم می آورد.

ˈفرانس تیمرمانزˈ وزیر امور خارجه هلند در این خصوص اظهار داشت: اتحادیه اروپا در روابط خود با روسیه تجدیدنظر می کند و موفقیت آمیز بودن سفر هیات هلندی در شرایط فعلی، ممکن نیست.

ˈمارک روتˈ نخست وزیر هلند پس از رای پارلمان روسیه به ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به این کشور گفته بود که هیچ دلیلی برای لغو این سفر نمی بیند.

قرار بود هیاتی از هلند و در راس آنها ˈهنک کامپˈ وزیر اقتصاد این کشور رهسپار روسیه شوند.

هلند به افزایش روابط اقتصادی با روسیه چشم دوخته و در حال حاضر در بازار بزرگ صادرات این کشور سرمایه گذاری قابل توجهی دارد.

اما تنش ها در اوکراین در روزهای اخیر شدت یافته و قدرت های غربی، روسیه را به سازماندهی ناآرامی های جدایی طلبانه در شرق اوکراین متهم می کنند.

اتحادیه اروپا گروهی از مقامات روسی را از سفر به کشورهای اروپایی منع و دارایی های این افراد را مسدود کرده و مسکو را در صورت تشدید بحران در اوکراین به تحریم های بیشتر تهدید کرده است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز می گوید روسیه دهها هزار سرباز را در مرز شرقی اوکراین مستقر کرده است و حال آنکه مسکو امروز (چهارشنبه) هر گونه تهدیدی علیه کیف را رد کرد.

بحران کنونی بین روسیه و غرب که شدیدترین نوع از زمان پایان جنگ سرد است، درخواست هایی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کاهش میزان وابستگی به نفت و گاز مسکو را به همراه داشته است، گرچه این مساله مشکلاتی را بر مصرف کنندگان اروپایی از جمله هلند تحمیل خواهد کرد.

مترجمام**9109**1856
کد N214983

وبگردی