آفتاب

ظریف و اشتون در کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند: 23 اردیبهشت دور جدید مذاکرات برای تدوین گام نهایی

ظریف و اشتون در کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند: 23 اردیبهشت دور جدید مذاکرات برای تدوین گام نهایی

وزیر امورخارجه ایران و رئیس کشورهای عضو 5+1 در کنفرانس خبری مشترک به تشریح نتایج مذاکرات وین 3 پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین، وزیر امورخارجه کشورمان در این کنفرانس خبری گفت: نماینده عالی اتحادیه اروپا و من به همراه مدیران سیاسی کشورهای عضو 5+1 هم اکنون سومین دور گفت و گو ها در تلاش های خود برای یافتن توافق جامع درباره موضوع هسته ای ایران همانگونه که در اقدام مشترک ژنو پیش بینی شده بود را انجام داددیم.

ظریف تصریح کرد: هنوز کار جدی مفصل نیاز است تا اختلافات که به صورتا طبیعی وجود دارد مورد بحث و بررسی قرار گیرد و کار به پیش رود.
وزیر امورخارجه کشورمان افزود: پس از این مرحله وارد مرحله بعدی مذاکرات می شویم و تلاش می کنیم که فاصله ها را کم کنیم و در باره همه موضوعاتی که به توافق برسیم و در مجموعه توافق جامع قرار بگیرد.

محمد جواد ظریف پیش از این کنفرانس خبری با کاترین اشتون ملاقات داشت.
با جمع بندی نهایی در مذاکرات وین3، هفت کشور برای ورود به مرحله تدوین متن مشترک آماده خواهند شد.
مذاکرات بین ایران و 1+5 از ساعت 9 و نیم صبح روز سه‌شنبه آغاز و با ملاقات‌های دو جانبه معاونان وزیر خارجه ایران با همتایاین امریکایی و انگلی شان تا ساعت 8 به وقت محلی ادامه پیدا کرد.
هدف از این مذاکرات بررسی آخرین موضوعات در دستور کار بود. در دور روز اخیر هیات ایرانی و کشورهای عضو 5+1بحث‌های کلان برای رسیدن به درک نزدیک از هم و کم کردن فاصله‌ها و آماده شدن برای ورود به جزییات از مذاکرات آینده را در دستور کار داشتند.

 

 

 

 

/2727

کد N214977

وبگردی