آفتاب
رییس سازمان انرژی اتمی:

اتاق كنترل راكتور تحقیقاتی تهران دقت بالایی در دریافت سیگنال دارد

اتاق كنترل راكتور تحقیقاتی تهران دقت بالایی در دریافت سیگنال دارد

اتاق كنترل راكتور تحقیقاتی تهران دستاورد جدید دانشمندان هسته ای جدیدترین طراحی اتاق راكتور محسوب می شود و اولین اتاق كنترلی است كه در تهران طراحی و ساخته می شود.

رییس سازمان انرژی اتمی پس از افتتاح اتاق كنترل راكتور تحقیقاتی تهران گفت: اتاق كنترل جدید خارج از گنبد و قلب راكتور قرار دارد و می تواند سیگنال های زیادی از طیف دیجیتال و آنالوگ دریافت كند و بنابر این دقت بالایی نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اكبر صالحی پس از رونمایی از واحد ایزوتوپ اكسیژن 18 خنداب اراك گفت: از زمانی كه كارم را در دولت تدبیر و امید و با حمایت روحانی آغاز كردم رییس جمهور تاكید كردند كه از رویكرد و تجارب دولت های گذشته استفاده كنم.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: آقای روحانی استفاده از تكنولوژی هسته ای در زمینه‌های مختلف را یكی از اولویت‌های سازمان اعلام كردند و به همین خاطر این سازمان توجه ویژه‌ای بر صنعتی كردن فناوری هسته ای دارد.

وی همچنین پس از افتتاح اتاق كنترل راكتور تحقیقاتی تهران اظهار كرد: این دستاورد جدید دانشمندان هسته‌ای جدیدترین طراحی اتاق راكتور محسوب می شود و اولین اتاق كنترلی است كه در تهران طراحی و ساخته می‌شود.

صالحی در خصوص اتاق كنترل راكتور تهران گفت: این دومین اتاق كنترل این راكتور است و اتاق كنترل قبلی سال 1346 طراحی و ساخته شده و كه تفاوت این 2 اتاق در این است كه اتاق جدید خارج از گنبد و قلب راكتور قرار دارد و می تواند سیگنال های زیادی از طیف دیجیتال و آنالوگ دریافت كند و بنابر این دقت بالایی نیز دارد.

کد N214905

وبگردی