آفتاب

رئیس کمیسیون اصل 90: دانشگاه ایرانیان می تواند فعالیت قانونی کند/ در دو مورد هنوز پرونده مفتوح است

رئیس کمیسیون اصل 90: دانشگاه ایرانیان می تواند فعالیت قانونی کند/ در دو مورد هنوز پرونده مفتوح است

ایرنا نوشت:

رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای گفت: با توجه به تایید مراحل تاسیس توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه ایرانیان می تواند فعالیت خود را آغاز کند، اما اینکه در چه مکان و با چه رشته هایی فعالیت کند، این کمیسیون هنوز به جمع بندی نرسیده است.

«محمدعلی پورمختار» درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده دانشگاه ایرانیان گفت: قبل از آغاز سال جدید منتظر اعلام نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه پرونده دانشگاه ایرانیان بودیم اما به من گفته شد که این شورا اطلاعات خود را در این زمینه هنوز ارایه نکرده است.

او با بیان اینکه درجلسه ای که برای بررسی پرونده دانشگاه ایرانیان برگزار شد،نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی حضورداشته است، ادامه داد: نتایج استعلام از دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمیسیون رسیده و طی هفته آینده گزارش آن اعلام خواهد شد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به اینکه پرونده دانشگاه ایرانیان در دو بعد برداشت 16 میلیارد تومانی از حساب دولت و مکان تاسیس و رشته های تحصیلی آن در کمیسیون اصل 90 مجلس مورد بررسی قرار گفته است، گفت: در بخش پرونده 16 میلیارد تومانی، پس از بازگشت مبلغ مذکور چون جرمی اتفاق نیافتاده است، پرونده بسته شده است.

او با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده است که دانشگاه ایرانیان می تواند فعالیت خود را آغاز کند، ادامه داد: اما در بخش مکان تاسیس و رشته های ارایه شده در این دانشگاه هنوز پرونده مفتوح است.

پورمختار گفت: اینکه دانشگاه ایرانیان می تواند فعالیت خود را آغاز کند، هیچ جای شکی در آن وجود ندارد، زیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی مراحل تاسیس و اساسنامه این دانشگاه را تایید کرده است و با امضای دو وزیر علوم و بهداشت دولت قبل نیز به این دانشگاه مجوز داده شده است.

رییس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه وزارتخانه های علوم و بهداشت اعلام کرده اند که در این دانشگاه هیچ گونه سابقه ای ندارند، گفت: این موضوع ثابت نمی کند که دو وازرتخانه علوم بهداشت به دانشگاه ایرانیان مجوز داده اند و چون مرجع و جایگاه، شورای عالی انقلاب فرهنگی است، کمیسیون، ملاک را این شورا قرار داده است.

او با اشاره به اینکه نظر وزارتخانه های علوم و بهداشت درباره رشته ها و مقاطع محل تاسیس این دانشگاه موثر است، گفت: هنوز درباره مکان تاسیس این دانشگاه در تهران یا کیش و یا رشته های ارایه شده در این دانشگاه، کمیسیون اصل 90 به جمع بندی نرسیده و برای ما نقیضی اعلام نشده است.


23231

 

کد N214897

وبگردی