آفتاب
یک منبع اروپایی:

اتحادیه اروپا ممکن است تدابیر تنبیهی بیشتری علیه روسیه اتخاذ کند

اتحادیه اروپا ممکن است تدابیر تنبیهی بیشتری علیه روسیه اتخاذ کند

تهران-ایرنا- یک منبع اروپایی اعلام کرد که اتحادیه اروپا ممکن است در مورد افزایش اقدامات تنبیهی علیه روسیه تدابیر جدیدی اتخاذ کند.

بگزارش خبرگزاری ایتارتاس، این منبع دیپلماتیک در شورای اروپا به ایتارتاس اعلام کرد که اتحادیه اروپا در نشست آتی خود در 14 آوریل (25 فوردین) در مورد تنش های اخیر در شرق اوکراین و همچنین مسئله احتمال گسترش تحریم ها علیه روسیه به دلیل اقداماتش در اوکراین بررسی هایی را انجام خواهد داد.

این منبع گفت: مقامات ارشد اتحادیه اروپا بار دیگر در نشستی جدیدترین اوضاع اوکراین را مورد بررسی قرار خواهند داد.

این منبع افزایش تدابیر تنبیهی اتحادیه اروپا علیه روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین را رد نکرد و این احتمال را مطرح کرد که ممکن است مقامات روسی بیشتری در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار بگیرند.

از سوی دیگر کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است تا یک گروه حمایتی برای اوکراین ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، این مسئله را خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در بروکسل اعلام کرد.

انتظار می رود که این گروه حمایتی چارچوب و سرمشق های مناسب را برای فعالیت کمیسیون اروپا در راستای حمایت از اوکراین تعیین کند. همچنین این گروه به هماهنگ کردن بیشتر کشورهای اهداکننده و موسساتی که به دنبال کمک به اوکراین هستند، خواهد پرداخت.

در همین راستا خوزه مانوئل باروسو اعلام کرد که کمیسیون اروپا مصمم به کمک به اوکراین در درازمدت است. وی افزود: تصمیم امروز در تشکیل یک گروه حمایتی این را تضمین می می کند که مقامات اوکراینی به حمایت های مورد نیازشان در راستای اعمال اصلاحات سیاسی و اقتصادی در مسیر ایجاد ثبات در این کشور دست یابند. هدف ما مشاهده یک اوکراین دموکراتیک، مستقل و مرفه است.

مترجمام**9234**1856
کد N214784

وبگردی