آفتاب

رسانه روسی: مزدوران خارجی در شرق اوکراین مستقر شده اند

رسانه روسی: مزدوران خارجی در شرق اوکراین مستقر شده اند

مسکو-ایرنا- یک رسانه روسی از استقرار و فعالیت واحدهایی از مزدوران خارجی در استان دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا، کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: شماری از ساکنان شهر دونتسک در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک صحنه هایی از حضور گروه های از مزدوران خارجی در خیابان های این شهر را قرار دادند.

به گزارش این رسانه، در فیلم های کوتاهی که از این افراد گرفته شده است آنها با همدیگر به زبان انگلیسی صحبت می کنند و لباس های نظامی به تن دارند که شباهتی با لباس های فرم نظامی ارتش اوکراین ندارد.

در گزارش گفته شد: مزدوران خارجی به سلاح های سبک و نارنجک مجهز بودند و در چند نقطه شهر دونتسک دیده شده اند.

به گزارش کانال دوم تلویزیون روسیه ،یک مسئول هماهنگی نیروهای مردمی فعال در شهر دونتسک امروز به خبرنگاران گفته است که دیروز یک فروند هواپیمای مسافربری حامل حدود 200 فرد نظامی خارجی در فرودگاه دونتسک فرود آمد.

حکومت اوکراین روز سه شنبه واحدهایی از نیروهای امنیتی این کشور را به مناطق جنوب و شرق این کشور برای سرکوبی معترضان اعزام کرد.

رسانه های روسیه به نقل از منابع امنیتی اوکراین، اعلام کردند : حکومت این کشور برای سرکوبی جدایی طلبان، سه واحد ارتش این کشور را به مناطق جنوبی شرق این کشور روانه کرد.

به گفته این منابع، واحدهای نظامی شامل نیروهای ارتش داخلی وزارت کشور و گارد ملی متشکل از اعضای جنبش افراط گرای ˈجناح راستˈ است و علاوه بر آن واحدهایی هم از مزدوران خارجی از سازمان خصوصی ˈبلک واترˈ ملبس به لباس های فرم نیروهای ویژه اوکراین موسوم به ˈسوکولˈ هم به منطقه جنوب شرق این کشور روانه شده اند.

پارلمان استان دونتسک روزدوشنبه به جدایی این منطقه از اوکراین رای داد و تظاهر

کنندگان در خارکف هم استقلال این منطقه را از کی یف اعلام کرده اند.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1064
کد N214719

وبگردی