آفتاب

مرکل: روسیه باید به کاهش تنش ها در اوکراین کمک کند

مرکل: روسیه باید به کاهش تنش ها در اوکراین کمک کند

تهران-ایرنا- صدراعظم آلمان اعلام کرد که روسیه اقدامات کافی در راستای کاهش تنش ها در اوکراین انجام نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان همچنین این درخواست را مطرح کرد که ماموریت نظارت بین المللی در اوکراین تقویت شود.

از زمان حضور نیروهای روس در منطقه کریمه و همچنین الحاق این منطقه به روسیه تنش های جدی میان روسیه با غرب ایجاد شده است به طوری که غرب، روسیه را به نقض تمامیت ارضی اوکراین متهم کرده اما مسکو تاکید دارد که برای حفظ منافع خود در کریمه حضور یافته است.

آنگلا مرکل امروز به قانونگذاران المانی گفت: متاسفانه آشکار نیست که چگونه روسیه در حال کمک به کاهش تنش ها در اوکراین است.

وی خاطر نشان کرد که برلین به استفاده از کانال های ارتباطی در مورد بحران اوکراین ادامه خواهد داد اما گفت که اوکراینی خود باید در مورد سرنوشت شان تصمیم گیری کنند.

این اظهارات مرکل در حالی روز چهارشنبه اعلام شد که صدر اعظم آلمان اخیرا نیز در سخنانی در برلین،دولت روسیه را درصورت اصرار بر مواضع درقبال اوکراین به اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر تهدید کرد.

مرکل گفته بود: اگر مناقشه اوکراین با اقدامات روسیه تشدید یابد،اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر علیه دولت مسکو اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی افزود:اگر روسیه بیش از این نسبت به تمامیت ارضی اوکراین دست درازی کند، اتحادیه اروپایی و غرب تحریم های اقتصادی شدید تر علیه این کشور را در دستور کار خود قرار می دهد.

مترجمام**9234**5981
کد N214718

وبگردی