آفتاب

زمانیان: وقت یاوه گویی علیه ملت ایران به پایان رسیده است

زمانیان: وقت یاوه گویی علیه ملت ایران به پایان رسیده است

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان سخنانی همچون دست از انرژی هسته ای برداریم تا اقتصاد و سیاست کشور پیشرفت کند را ساده انگاری محض دانست و گفت: افرادی که این چنین سخن می گویند غافل، ضد انقلاب و یا معاند با نظام هستند و دانسته و نادانسته آب در آسیب دشمن می ریزند.

سیدسعید زمانیان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به 20 فروردین ماه روز ملی فناوری هسته ای، این روز عزت آفرین و غرورانگیز را بر ملت شریف ایران تبریک گفت.

وی با بیان اینکه در این روز انرژی هسته ای به دست جوانان متخصص بومی سازی شد، تصریح کرد: توانمندی و اقتدار ملت ایران به دست جوانان متخصص و تلاشگر به همگان ثابت شد و جمهوری اسلامی ایران در انرژی هسته ای به خودکفایی رسید.

زمانیان این عظمت و اقتدار را حاصل خودباوری در کشور دانست و افزود: کار ارزشمندی که توسط دانشمندان متعهد و انقلابی صورت گرفت تجلی خودباوری و استقلال ملی در گستره بین اللملی بود.

وقت یاوه گویی علیه ملت ایران به پایان رسیده است

وی با اشاره به اعتراف دشمنان بر قدرت علمی و فناوری دانشمندان ایرانی تصریح کرد: دیگر وقت زور گویی و یاوه گویی علیه ملت ایران به پایان رسیده است؛ چرا که این کشور به یک قدرت بزرگ نه تنها در سیاست بلکه در اقتصاد و علم تبدیل شده است.

زمانیان با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه از حقوق و منافع خود نخواهند گذشت، استفاده از نعمت های الهی را حق تمام ملت‌ها دانست و گفت: همه ملت‌ها به صورت آزادانه می توانند از ظرفیت ها و نعمت های الهی در راستای پیشرفت، تعالی و کمال دنیا و آخرتی خود استفاده کنند و هیچ کس حق انحصار طلبی و زورگویی نخواهد داشت.

هیچ کس حق معامله منافع و دستاوردهای ملی را ندارد

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس حق معامله منافع و دستاوردهای ملی را ندارد، انرژی هسته ای را دستاورد عظیم ملی عنوان کرد و گفت: ملت ایران هیچ گاه منافع و دستارودهای ملی را با مواردی همچون برداشتن تحریم ها و این گونه مسائل ناچیز معامله نخواهد کرد و محکم و استوار در پای این ارزش ها خواهند ایستاد.

زمانیان استفاده از انرژی هسته ای در ایران را صلح آمیزترین و سالم ترین نوع بهره برداری در سطح جهان دانست و گفت: طبق دستور مراجع و رهبر انقلاب تولید سلاح هسته‌ای توسط انرژی هسته ای حرام است و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران بر این اصول و ارزش های دینی و اسلامی خود پایبند است و هیچ گاه دست به چنین اقدامات مغایر با شرع نخواهد زد.

وی انرژی هسته ای را موهبتی الهی دانست و خودباوری و عزم ملی در ملت ها و کشورها را نیاز اساسی برای رسیدن به این نعمت الهی عنوان کرد.

انرژی هسته ای بهانه ای برای فشار علیه نظام اسلامی ایران است

زمانیان با اشاره به دشمنی دیرینه استکبار با ملت ایران، انرژی هسته ای را حربه و بهانه ای برای فشار علیه نظام اسلامی ایران دانست و گفت: استکبار نه با پیشرفت علمی و دستیابی ما به انرژی هسته ای، بلکه با اصل وجودی نظام و انقلاب ما مخالف است بنابراین از هر ابزاری بر فشار بر نظام ما استفاده خواهند کرد.

وی از ساده انگاری و کوته فکری برخی از خواص در ارتباط با مسئله انرژی هسته ای تعجب و انتقاد کرد و گفت: برخی ها خیال می کنند که اگر ما دست از انرژی هسته ای بکشیم ارتباط با دشمن دوستانه خواهد شد اما اگر ما از انرژی هسته ای هم صرف نظر بکنیم دشمن مسائل دیگر را برای فشار آوردن بر کشور مطرح خواهد کرد.

زمانیان با بیان اینکه دشمن ذلت، حقارت و مستعمره شدن ملت ایران را می خواهد، بیان سخنانی همچون دست از انرژی هسته ای برداریم تا اقتصاد و سیاست کشور پیشرفت کند را ساده انگاری محض دانست و افزود: افرادی که این چنین سخن می گویند غافل، ضد انقلاب و یا معاند با نظام هستند و دانسته و نادانسته آب در آسیب دشمن می ریزند.

وی با بیان اینکه طبق فرموده رهبر انقلاب کسانی که دستشان به خون هزاران نفر آلوده است حق سخن گفتن و دفاع از حقوق بشر راندارند تصریح کرد: اکنون دشمن پارا فراتر گذاشته و وقیحانه مسئله حقوق بشر در ایران را مطرح می کند این در حالی است که خودشان نقض کنندگان اصلی حقوق بشر هستند.

انتهای پیام

کد N214697

وبگردی