آفتاب
دبیرکل کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن:

ظرفیت‎های حقوقی بین‎المللی برای استفاده مسلمانان مغفول مانده است

ظرفیت‎های حقوقی بین‎المللی برای استفاده مسلمانان مغفول مانده است

دبیرکل کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن بر لزوم استفاده شایسته از ظرفیت‎های حقوق بشر ویژه مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، مسعود شجره در دیدار با آیت الله ناصرمکارم شیرازی گفت: این کمیسیون به دنبال احقاق حقوق مسلمین و شیعیان جهان بر مبنای اصول حقوق بشر متداول است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون استفاده کمی از ظرفیت‎های حقوق بین‎الملل عمومی و خصوصی داشته‎ایم که همین عامل موجب تضییع حقوق مسلمانان در اقصی نقاط عالم شده است.

دبیرکل کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن، گفت: اگر بتوان از این ظرفیت بهتر استفاده کرد می‌توان فعالیت‎ها خود را به راحتی در چارچوب‎های پذیرفته شده انجام داده و از حقوق خود محافظت کرد.

شجره تصریح کرد: تدوین کتاب منشور حقوق بشر اسلامی کار بسیار عظیمی است که باید در این کمیسیون با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی و اجرایی تدوین شود.

وی ادامه داد: در همین راستا کتبی پیرامون همین مباحث تدوین شده است که به ارایه مقالات صاحب نظران مسلمان در این زمینه پرداخته است.

وی گفت: این کمیسیون تا کنون اقدام به آزادسازی فعالان فرهنگی و دینی مسلمان از طریق سازمان ملل و دادگاه‎های حقوق بشر اروپایی کرده است و از جمله این فعالیت‎ها می‎توان در نیجریه، ترکیه، مالزی، اندونزی، میانمار و.. اشاره کرد.

شجره تصریح کرد: افراطی‌گری مشکلات بسیاری برای ما در غرب ایجاد کرده است که امیدواریم با تداوم روشنگری‎های مراجع در زمینه‎های مختلف به ویژه چگونگی برپایی مراسمات و زیارات و عزاداری‎ها و مجالس این روند اصلاح شود.

انتهای پیام

کد N214213

وبگردی